![]() |
![]() |
|
| پایگاه اطلاع رسانی مربوطی |
|
دکتر نوری اذعان داشت: تعریف خیرین منطقه را پیش ترها شنیده بودم اما نگاه نافذ و اندیشه نیک خیرین منطقه را امروز از نزدیک دیدم .
دکتر کریمی، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: دانشکده علوم پزشکی لارستان در حوزه امدادرسانی و اورژانس پیش بیمارستانی در بین دانشکده های هم سطح خود، جز بهترین هاست و با حمایت دولت، بهترین خدمات را به مردم ارائه می دهد. محمد حسین آتش فراز بخشدار اوز نیز ضمن تبریک سال نو، افتتاح۲پایگاه اورژانس در فیشور و کوره در بخش اوز در ابتدای سال ۹۷ را به فال نیک گرفت و از خدمات دولت تدبیر و امید و خیرین در عرصه های مختلف به ویژه شهریار قائدی و پدرش قائد آقا قائدی خیر این پایگاه تقدیر کرد.
به گفته مسعود حاجی رجبی مسئول اورژانس لارستان، این پایگاه اورژانس در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع که از طرف شورای روستای کوره اهدا شده با زیربنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیر محلی شهریار قائدی ساخته شده است. وی ادامه داد: این پایگاه جهت ارائه خدمات به مردم روستای کوره و دیگر روستاهای همجوار و پوشش خلاء موجود بین دو پایگاه اورژانس جاده ای و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار و یا مصدوم احداث گردیده است.
|
|
+ نوشته شده در
سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ساعت 11:33 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
” بازدید متخصصان باستان شناسی از بافت قدیم روستای تاریخی کهنه “
عصر دوشنبه ششم فروردین ماه، مهندس شریف بازرگانی مدیر و بنیانگذار موزه مردم شناسی شهر اوز، همسرشان دکتر رحمان نیا، خانم حمیرا کمال کارشناس ارشد باستان شناسی و نویسنده کتاب ” بررسی آثار تاریخی و هنری شهر اوز به همراه برادرشان آرمان کمال محقق و علاقمند به میراث فرهنگی از بافت قدیم روستای تاریخی کهنه بازدید نمودند.
حاج عبدالغفور وطن خواه، شیخ عبدالرحیم اکبری، یونس احمدی و مصطفی رضایی به عنوان میزبان و راهنما این گروه را همراهی نمودند. ابتدا قسمت های مختلف مسجد شیخ ابواسحق که ثبت میراث فرهنگی نیز می باشد مورد بازدید دقیق این گروه قرار گرفت.
بعد از مسجد، کوچه ها و چند خانه ی مسکونی، از قسمت های بیرونی و داخلی حمام که بسیار مورد توجه این گروه بود بازدید به عمل آمد. مهندس بازرگانی نکات مهمی را در رابطه با مرمت و نگهداری از این اثر گرانبهای معماری یادآور شدند. خانم کمال نیز حمام را یکی از آثار مهم و ارزشمند بجا مانده برشمرد. خانه قلعه متعلق به مرحوم خواجه نورالدین، خانه مرحوم حاج عبدالله قوام الدین و سوبات های موجود در مسیر نیز از آثار ارزشمندی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
بازدید از قبرستان متروکه واقع در چاه نو که گفته می شود مربوط به قبل از اسلام می باشد یکی از مکان های بحث برانگیز و درخور توجه این بازدید بود. بر اساس روایات گفته می شود این قبرستان متعلق به عمدتا غیر مسلمان هاست. در این بازدید هیچ گونه نشانه ی مستندی از این ادعا به دست نیامد. آرمان کمال این قبرستان را نشانه ای از پر جمعیت بودن این روستا در زمان های بسیار قدیم دانست. پس از اقامه نماز مغرب در نمازخانه چاه نو، با همکاری عبدالرحمان محمدی باغچه زیبا و موزه شخصی منزل عبدالله احمدی مورد بازدید قرار گرفت که چینش گل ها و درختان باغچه و همچنین اشیا ارزشمند موزه توجه حاضرین بقرار گرفت. |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ساعت 11:32 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
” بازی محلی دارتوپـَه پس از چهل سال در سالن ورزشی شهرک توحید کهنه “اغلب بازیها هم دارای بار فرهنگی و هم جذابیت هستند. شب گذشته دو نسل از روستاهای کهنه و شهرک شاهد و مجری یکی از بازیهای جذاب محلی بودند، نسلی که تا اواخر دهه پنجاه جذابیت این بازی را لمس و تجربه کرده و نسل جوانی که برای اولین بار اسم این بازی را شنید، به قوانین بازی از زبان پیشکسوتان گوش داد و چند دور هم بازی را تجربه کرد.
در سایه ی تلاش استاد بهرام رفیعی و با کمک آقایان عبدالحمید و عبدالکریم محمودی، محمود و محمدشریف اسدی، قیطاس فرخی زاده و تنی چند از پیشکسوتان و اعضای کمیته ورزشی، قوانین بازی یادآوری گردید و دو تیم برای اولین بار بعد از حدود چهل سال، بازی محلی دارتوپه را اجرا نمودند.
این بازی قرار است در جشنواره بخش اوز به صورت نمادین در روز چهارشنبه هشتم فروردین ساعت چهار عصر در ورزشگاه شهدای اوز از طرف روستاهای کهنه و شهرک توحید اجرا گردد. |
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ساعت 11:30 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
” اجرای بازی های بومی در جشنواره روزِ بخشِ اوز “
امروز دوشنبه بیست و هشتم اسفندماه،به دعوت مسئولین برگزاری جشنواره روزِ بخشِ اوز، نشستی با حضور سید یوسف حسینی ریاست اداره ورزش و جوانان، دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر اوز، میلاد پیشداد رییس هیئت فوتبال و دوستداران بازی های بومی و مسئولین روستاهای بخش اوز در سالن تربیت بدنی اوز برگزار گردید.
در این نشست با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن و معرفی این بازی ها به نسل جوان، مقرر گردید، از میان بازی های قدیمی تعداد پنج بازی معروف که نیاز کمتری به امکانات دارد را به صورت نمادین در روز هشتم فروردین، دومین روز از جشنواره بخش اوز، ساعت چهار بعد از ظهر بعد از مراسم افتتاحیه در ورزشگاه شهدای اوز به صورت نمادین برگزار گردد.
مسئولیت اجرای هر بازی به یک روستا واگذار گردید که به شرح زیر می باشد : ۱ _ روستای کهنه و شهرک توحید کهنه : بازی دار تــوپــَه بـا مدیریت استاد بهرام رفیعی ۲_ روستای اسلام آباد : بازی یـَلـَخـتُور با مدیریت آقای محمد سروی دهیار اسلام آباد ۳_ روستای قلات: بازی دار و زور با مدیریت سید خالد محمدی دهیار قلات ۴_ روستای هـیـرم : بازی دارچَــَکُــل با مدیریت آقای شهرام عباسی ۵ _ اوز : پرتاب نیزه، دیسک و دارت با مدیریت خانم کامیاب بازی داربازی نیز در شب دیگری در پارک نوروز اجرا خواهد شد. |
|
+ نوشته شده در
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:29 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
پس از دو سال پیگیری بالاخره چهارشنبه شب گذشته (ساعت ۲۰ ، تاریخ ۲۳ اسفند) سینما فردوسی با نمایش فیلم دختر عمو، پسر عمو فعالیت سینمایی بخش اوز را اغاز کرد.
در نخستین روز آغاز به کار سینما، پس از خواندن قرآن توسط حسن سروی امام جمعه مسجد سیدنا حمزه(رض) دانشگاه، مهندس احسان امیری طی سخنانی کوتاه به روند ایجاد سینما اشاره کرد و گفت: لازم بود طی مراسمی اختصاصی فعالیت سینما را شروع کنیم. وی افزود: هیچ کدام از دست اندرکاران کار سینمایی نکرده بودند به همین دلیل مدتی در راستای تجربه اندوزی کار را ادامه می دهیم و سال آینده در فرصت مناسب سعی خواهیم کرد افتتاح داشته باشیم.. امیری با اعلام چگونگی فعالیت مستمر سینما خاطرنشان کرد: بستگی به استقبال مردم برای تماشا دارد که اگر استقبال زیاد شود سعی خواهیم کرد روزانه اکران داشته باشیم.
عبدالعزیز خضری رییس دانشگاه آزاد، طی سخنانی شروع فعالیت سینما در اوز را گامی در راستای رفاه مردم و تنوع در زندگی خانوادگی دانست و یادآور شد: دانشگاه خودرا ازمردم ودربدنه شهر واز ارکان و در کنار شورای اسلامی شهر، شهرداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ودیگر نهادهای فرهنگی می داند وهراقدامی که صورت دهد، آن را ازوظایف مشترک می داند که انجام می گیرد. فریبا صالحی، رئیس شورای اسلامی طی سخنانی کوتاه ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی اوز را مهم و قابل توجه توصیف کرد و گفت : دانشگاه آزاد اوز همواره منشای نوآوری است وبا این ابتکارات خوبی که دانشگاه دارد پیاده می کند به نوعی وظایف دیگر ارگان های شهر را نیز انجام می دهد. وی اقدام دانشگاه آزاداوزدر گرفتن موافقت و تاسیس سینما راستودوبه رییس وکارمندان وهئات امنای تبریک وخسته نباشید گفت. پس از آن پخش فیلم دختر عمو پسر عمو شروع شد. در نخستین اکران سینمای اوز، محمدصدیق پیرزاد، رئیس هیات امنای دانشگاه، فریبا صالحی، رئیس شورای اسلامی، فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نوید خادم پور،شهردار سابق، دکتر هاجر دانشی، رئیس مرکز بهداشتی و درمانی، عبداله معصوم نژاد، رئیس اتاق اصناف، ابراهیم احمدی، مدیر مسئول نشریه پیام اوز، حمیرا نامدار و مریم سمیعی از نشریه پسین اوز وفاطمه کمال نژاد از نویسندگان مسایل فرهنگی و اجتماعیحضور داشتند. در اخر نمایش فریبا صالحی، رئیس شورای اسلامی به پاس قدردانی از اقدام ارزشمند دانشگاه آزاد اوز چند شاخه گل به عبدالعزیز خضری، رئیس دانشگاه اهدا کرد.
لازم به توضیح است مهندس سعید امیری، بهاره بهبین، از استادان، محمدمهدی نادرپور، محمدسعید رضایی، محمدصیادی، از دانشجویان دانشگاه برای شروع به کار سینمای فردوسی همکاری خوبی داشتند. |
|
+ نوشته شده در
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:28 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
پایگاه اطلاع رسانی مربوطی آغاز زندگی مشترک آقای محمد جعفری فرزند یونس را خدمت ایشان و خانواده محترم شان شادباش عرض نموده، از خداوند متعال برای این زوج جوان روزهایی شیرین و زندگی مشترک پایدار مسئلت دارد. |
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:27 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
به گزارش موزه مردم شناسی اوز با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان؛ اولین المپیاد ورزش های همگانی و بازی های بومی محلی بخش ها و روستاهای تابعه لارستان در ورزشگاه بزرگ تختی لارستان برگزار گردید .
|
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:26 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
![]() کاری از گروه نمایش صحنه اوز نمایشی شاد و موزیکال و آموزنده برای تمام سنین سانس اول چهارشنبه ۲۳ اسفند راس ساعت۱۸:۳۰ سانس دوم جمعه ۲۵ اسفند راس ساعت ۱۸:۳۰ سانس سوم(در صورت استقبال) جمعه راس ساعت ۲۰ مکان اجرا: سالن اجتماعات دبیرستان سلحشور روستای کهنه با همکاری : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ، اداره آموزش و پرورش اوز ، دهیاری و شورای اسلامی روستای کهنه |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:25 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
طاها آقایاری ، محمدجواد آقایاری و کسری کرامتی از اوز رتبه ١۶ و ١٧ و ٢٣ کشوری رنکینگ بهترین اسکیت بازان سرعت کشور در مسابقات جایزه بزرگ استان هرمزگان قرار گرفتند .
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:24 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
بازی های لیگ والیبال بانوان دسته ۲ استان با شرکت ۲۵ تیم از کل استان فارس برگزار شد .دوره مقدماتی در چهارشهر ممسنی ، فیروزآباد ، اوز و مهر برگزار شد که ۸ تیم ( یاران اوز ، کاروتک شیراز ، میلاد شیراز ، ایران خودرو شیراز ، کوثر جهرم ،کوثر لامرد ، مهر و مرودشت ) به مرحله نهایی راه یافتند .در نهایت تیم کارو تک شیراز به مقام قهرمانی دست یافت و یاران اوز به مقام نایب قهرمانی رسید . تیم های مرودشت و جهرم نیز به ترتیب به مقام های سوم و چهارم دست یافتند . ۴ تیم برتر این مسابقات جواز صعود به لیگ دست یک بدست آوردند و ۲ بازیکن صفا نورانی و اسانا طیوری از یاران اوز به تیم منتخب امید فارس برای شرکت در مسابقات کشوری دعوت شدند.بازیهای نهایی در جهرم برگزار شد. اسامی بازیکنان تیم یاران اوز : امینه امینی ، صفا نورانی ، لیلا پیشدست ، سهیلا پیش دست ، فاطمه اورنگ ، میترا اورنگ ، اساناطیوری ، فاطمه گرامپور ، فاطمه بذرافشان ، انیس امینی ، حسنا بدری ، بنفشه نیامبارک ، الهام اسماعیل زاده ، راضیه کارگری ، زینب بهرامیان |
|
+ نوشته شده در
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:23 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
به گزارش پسین اوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه و دفتر امام جمعه لارستان وزیر ورزش و جوانان به اتفاق نماینده مردم در مجلس امروز شنبه وارد فرودگاه بینالمللی آیتاللهی لارستان شد و مورد استقبال فرماندار، امام جمعه و فرماندار گراش و سایر مسئولان شهرستان لارستان قرار گرفت.
بر پایه این گزارش مسعود سلطانیفر با هدف بررسی مسائل و مشکلات ورزش و جوانان و نیاز های ورزشی شهرستان لارستان سفر کرده است. وی از ورزشگاه تختی، استخر روباز شهر قدیم لار، ورزشگاه شهید دانشیار و مجتمع فرهنگی ورزشی و علمی حاج ناصر منیری شهر لار بازدید کرد. سپس به گراش رفته و ورزشگاه محبی را در این شهر افتتاح کرد. در لار حجت الاسلام دکتر موسوی خرم وجود و تاسیس مراکز ورزشی بانوان را ضروری دانست.جا داشت که مسئولان اداری بویژه ورزشی برنامه ریزی دقایقی میزبان وزیر ورزش در اوز بودند و یاد گروهی با وی در لار و گراش دیدار می کردند!!! |
|
+ نوشته شده در
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:22 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
عارف حاجی پور: سی و چهارمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی استان فارس در رشته فوتسال متوسطه اول با حضور 33 تیم برگزارشد و برای اولین بار نماینده بخش اوز ( آموزشگاه محمودزاده اوز) قهرمان این مسابقات لقب گرفت.
پنج شنبه 17 اسفندماه ساعت 11 مراسم استقبال و ورود بازیکنان در محل اداره آموزش و پرورش اوز برگزار خواهد شد.
بازیکنان و کادر فنی تیم: صادق صداقت(کاپیتان) . ادریس خرم. سینا رضایی فر . محمدرسول صدیقی . محمدرضا اسمعیلی . آرین کریم پور . محمد یمانی . محمدسالار قهرمانی . ابوذر صیادی . عرفان میهن خواه
|
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت 1:54 توسط عارف حاجی پور |
|
|
آیین بزرگداشت نیم قرن فعالیت کتابخانه عمومی اوز
شانزدهماسفندماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۹ با حضور دوستداران و علاقمندان کتاب بخش اوز ، مسئولین استانی، شهرستان لار و بخش اوز
آغاز برنامه : ساعت ۱۹:۴۹ با پخش قرائت قرآن ، پخش سرود ملی خوشامدگویی توسط مجری
سخنران اول , مسئول کتابخانه های عمومی لارستان محمد معتمدیان :
سخنران دوم ،فوزیه زارع مسئول کتابخانه اندیشه اوز : تشریح تاریخچه و فعالیتهای کتابخانه عمومی اوز از ابتدای تاسیس تا کنون و ذکر اسامی خیرین که در ساخت و تجهیز اینکتابخانه همکاری داشتند .
شاهنامه خوانی توسط دانش آموز پایه اول ابتدایی آموزشگاه آفرینش اوز آوا حاجی پخش کلیپی از فعالیتهای کتابخانه عمومی اندیشه اوز
سخنران سوم ، صدیق پیرزاد : تعریف خاطره ای در خصوص مجوز و اختصاص زمین برای کتابخانه عمومی اوز
سخنران چهارم ، دکتر منوچهری رئیس کتابخانه های عمومی فارس : تمجید از مردم اوز ، خیرین بخاطر فعالیتهای فرهنگی از نیم قرن گذشته تا کنون .وی گفت امروز شهر اوز شهری الگو در سطح کشور در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی و فعالیتهای خیرین است.
اجرای موسیقی توسط مهرداد پیشداد و میرهاشم ریاحی توضیحی توسط مجری از زنده یاد محمد واحدی و فعالیتهای چشمگیر شادروان واحدی
سخنران پنجم: محمد محمودی ، وی پنجاهمین سال فعالیت کتابخانه عمومی اوز را تبریکگفت.طی صحبتی از فعالیتهای آغازین کتابخانه عمومی به سرپرستی زنده یاد محمد واحدی یاد نمودند.
سخنرانی فروغ هاشمی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر اوز : تشکر از همه کسانی که در پویایی کتابخانه عمومی اوز سهیم بودند بخصوص خیرین.توضیحی در خصوص فعالیتهای فرهنگی و انتخاب کشوری اوز به عنوان شهر دوستدار کودک و فعالیتهای صورت گرفته در خصوص پایتخت کتاب کشور ، انتخاب فیشور به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب در سطح کشور و …. اهدای لوح تقدیر به :محمدفاروق رکنی، منصور فقیهی نژاد، محمد محمودی ، محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز ، مسعود کرامتی شهردار اوز، لوح به پاس فعالیتهای شادروان محمد واحدی به همسر وی اهدا شد ، انجمن نواندیشان ساسان پیرزاد ، انجمن دوستداران کودک خانم نورافشان ،عبدالعزیز نصریانی از فیشور، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، فروزان غیاثی، معصومه هرمی، عاطفه بهزادی ، فوزیه زارع از طرف انجمن نواندیشان اوز و از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی فارس. توسط مجری برنامه یادی شد از شادروان محمود پیرزاد اولین کسی که در اوز کتابفروشی راه اندازی کرد.
اجرای موسیقی توسط استاد شمس الدین جام گوهری استاد جام گوهری ابتدا یادی نمودند از شادروان محمد واحدی به عنوان بنیانگذار انجمن خوشنویسی و انجمن موسیقی در اوز و قطعه موسیقی خود را به روح محمد واحدی تقدیم نمودند. سخنران ششم ، عبدالحمید هنری : توضیح مختصری از زندگینامه توماج هنری و عبدالعزیزهنری و فعالیتهای خیرخواهانه اینخیرین سخنرانی عبدالوهاب کرامتی : تشکر از فوزیه زارع به پاس راه اندازی جشن به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کتابخانه عمومی اوز ، معرفی کتابهای محمد هادی کرامتی اهدای لوح به اولین اعضای کتابخانه عمومی اوز اهدای لوح تقدیر به گروه موسیقی (شمس الدین جام گوهری ، مهرداد پیشداد و میرهاشم ریاحی) اجرای موسیقی توسط محمد خواجوی برنامه در ساعت ۲۲ خاتمه یافت. |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:18 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
سی و چهارمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی در سطح استان فارس و در رشته فوتسال متوسطه دوره دوم با شرکت ۲۶ تیم به میزبانی شهر شیراز برگزار شد.
بازیکنان و کادرفنی تیم دبیرستان خاتم الانبیاء شهرک کهنه نماینده بخش اوز: |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:17 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
آئین گرامیداشت نیم قرن فعالیت کتابخانه عمومی اندیشه اوز چهارشنبه ۱۶ اسفند ساعت ۱۹:۳۰ در سالن پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور اوز برگزار می شود. |
|
+ نوشته شده در
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:13 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
لارستان بزرگ ؛ از جمله مناطق منحصر بفرد اقلیمی است که گونه های نایاب جانوران و حیوانات را در مناطق حفاظت شده خویش جای داده است . این گونه ها عبارتند از : پرندگان، خزندگان، فلامینگو، کل و بز، گربه وحشی، قوچ و میش که در میان آنها قوچ لارستانی در منطقه حفاظت شده هرمود از شهرت جهانی برخوردار است . به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی/ دومین نمایشگاه عکس حیات وحش لارستان به همت دو تن از هنرمندان عکاس و تصویر بردار شهرستان به نام های احسان فرنام و عدنان دلخسته از تاریخ ۱۲ الی ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۶ در نگارخانه سبز خانه فرهنگ لار دایر می گردد. علاقه مندان به حرفه ی عکاسی و همچنین حیات وحش لارستان می توانند در تاریخ مذکور از ساعت ۱۸ الی ۲۱ از نمایشگاه بازدید نمایند . |
|
+ نوشته شده در
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:17 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
پایگاه اطلاع رسانی مربوطی آغاز زندگی مشترک آقای سالم ملک پور فرزند منصور را خدمت ایشان و خانواده محترم شان ( شفیعی ) تبریک عرض نموده، از بارگاه حضرت باریتعالی زندگی شیرین و بادوام را برای این زوج جوان آرزومند است .
|
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:16 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
تیم فوتسال خاتم الانبیاء شهرک کهنه با درخشش در مسابقات استانی ، تیم اول گروه خود شد. عارف حاجی پور : مسابقات فوتسال در سطح استان فارس بین مدارس متوسطه دوره دوم پسران در امسال با شرکت ۲۶ تیم به میزبانی شهر شیراز در حال برگزاری می باشد.
|
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:15 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
حکیم مهر: رئیس پست دامپزشکی اوز (واقع در استان فارس) «دکتر خیرالنساء نوروزی» دامپزشک بومی اوز است. به گزارش حکیم مهر به نقل از پیام اوز، وی خود را فرزند عبدالعزیز نوروزی معرفی میکند که از سال ۱۳۸۸ تحصیل خود را در رشتۀ دامپزشکی دانشگاه شیراز آغاز میکند و در سال ۱۳۹۴ فارغالتحصیل میشود. بلافاصله پس از فراغت از تحصیل در کشتارگاه نصر ققنوس اوز بهعنوان مسئول فنی مشغول به خدمت میشود. از دیماه ۹۶ نیز محل کار خود را از بخش خصوصی به بخش دولتی منتقل میکند و بهعنوان رئیس دامپزشکی بخش اوز مشغول به خدمت میشود. بخشی از گفتوگو با دکتر نوروزی را با هم مرور میکنیم. خانم دکتر، تحصیلات شما قبل از دانشگاه کجا بوده است؟ ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در اوز مشغول به تحصیل بودم. سال ۸۶ که برای اولین بار انتخاب رشته بهصورت مجازی بود، در کنکور شرکت کردم، اما اشتباه انتخاب رشته کردم. پس از انصراف و دو سال محرومیت در کنکور، مجدداً در سال ۸۸ در کنکور شرکت کردم و در رشتۀ دامپزشکی دانشگاه شیراز پذیرفته شدم . اگر مایل هستید، رتبۀ خود در کنکور را اعلام کنید . رتبۀ من در کنکور ۱۴۰۰ و در زیرگروه یک، ۱۱۰۰ بوده است . از رشتۀ دامپزشکی رضایت دارید؟ شاید ابتدا شناخت کافی از این رشته نداشتم، اما اکنون از انتخاب این رشته اصلاً پشیمان نیستم و اگر مجدداً به آن زمان برگردم، دوباره دامپزشکی را انتخاب میکنم. همراهی استادان، همکلاسیها و هماتاقیهایم از دلایل این رضایت است . در بخش اوز در دامپزشکی چند نفر مشغول به خدمت هستند؟ من بهعنوان سرپرست پست دامپزشکی اوز، و آقای دکتر قربانی ناظر دولتی کشتارگاه ققنوس هستند. دکتر نیلی و ایزدپناه هم در بخش خصوصی مشغول به کار هستند. آقای اکبری نیز واکسیناتور بخش دولتی و آقای کریمی واکسیناتور بخش خصوصی هستند . بهعنوان رئیس پست دامپزشکی اوز، چه اقداماتی در این پست انجام میدهید؟ پس از اشتغال به کار در کشتارگاه ققنوس اوز، قرار بود در بخش خصوصی مطب بزنم تا اینکه با هماهنگی دامپزشکی استان و شهرستان قرار شد در بخش دولتی مشغول به خدمت شوم. در این پست نظارت بر کشتارگاه دام، نظارت بر مواد غذایی پروتئینی طیور و دام، تشخیص و درمان در حیطۀ دامپزشکی را بر عهده دارم، همچنین اجرای طرح واکسیناسیون، که با یاری همکارم آقای اکبری، در این مدت بالغ بر ۲۰ هزار دام واکسیناسیون دولتی رایگان اجرا شده است. ایشان با وجود اینکه بومی نیستند، دلسوزانه مسئولیتی را که قبول کردند به خوبی انجام میدهند . از کار در این پست راضی هستید؟ بر اساس قرارداد با ادارۀ کل، در این پست مشغول به کار شدم. اگر بخواهم مقایسه کنم، نسبت به کار در بخش خصوصی حقوقم نصف شده است. گرچه اینجا مسئولیت بیشتر است شخصاً کارهای متنوع را دوست دارم و بر کارهای روتین ترجیح میدهم. اگر شرایط و امکانات برای کار و خدمت فراهم شود، از کار در بخش دولتی راضیام . چه شرایط و امکاناتی باید تأمین شود؟ ساختمانی که مشترکاً برای دامپزشکی و جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده، محل مناسب و امنی نیست. امکاناتی مانند تلفن و اینترنت وجود ندارد. نظافتچی نداریم. پست دامپزشکی فاقد خودرو است و برای رفتوآمد در محل کار و کشتارگاه، ناچارم از اعضای خانواده کمک بگیرم. رفتوآمد به لار نیز با تاکسی انجام میشود و… (اخیراً تا پایان طرح واکسیناسیون، آقای فرخ امینا یکی از خیرین، یک دستگاه خودرو برای این امر اختصاص داده است. برای بازدید از سطح شهر نیز آقای فرخپور از مرکز بهداشتی- درمانی همکاری میکنند). از نظر تجهیزات نیز در محدودیت قرار داریم. دستگاه jetprinter برای حک مُهر بازدید و تاریخ انقضا بر روی لاشۀ گوشت، خودروِ سردخانهدار برای حمل گوشت به قصابیها و… نداریم . آیا برای تأمین امکانات پیگیری داشتهاید؟ بله، با شورای شهر و آقای شهردار مذاکراتی شده است و شهرداری برای تأمین تجهیزات قولهایی داده است. به خودم نیز گفتم باید توقعاتم را پایین بیاورم و انگیزه و انرژیام را تا حدی که در توانم هست، صرف کارهای حرفهایام بکنم . آقای دکتر مهندس رئیس ادارۀ کل دامپزشکی استان شناخت خوبی دارند و من نیز از دامدارها انگیزه گرفتهام که بهخوبی از این پست استقبال کردهاند. اگر مسئولین، عملکرد بخواهند باز خود میتواند موجب افزایش فعالیتها بشود .آقای دکتر محجوب رئیس دامپزشکی لارستان نیز همکاری بسیار خوبی دارند . از نظارت در کشتارگاه گفتید، در این مورد بیشتر توضیح میدهید؟ هر روز از ساعت ۵ صبح برای نظارت بر کشتارگاه میروم. من هم برخی موارد را از قصابها یاد میگیرم و سعی کردهام تعامل خوبی با آنان داشته باشم تا متوجه شوند سختگیری مطرح نیست، بلکه هدف همگی کمک به سلامت جامعه است . برخی بیماریها مانند کیست هیداتیک وجود دارد که میتواند از حیوان به انسان منتقل و موجب ضایعاتی در مغز انسان و حتی مرگ وی شود. بهمرور باید آموزش داده شود و این فرهنگ جا بیفتد . یکی از اهداف، رعایت حقوق شهروندی است. باید بیماریهای مشترک انسان و دام معرفی شوند. خصوصیات مواد پروتئینیِ دامی و طیور سالم اطلاعرسانی و دورههای آموزشی حضوری و توزیع بروشورها انجام شود . مدتزمانی که لاشۀ حیوانات را میتوان در قصابیها فروخت، چند روز است؟ اگر تجهیزات، مُهر تاریخِ ذبح و انقضا بر روی لاشۀ حیوانات فراهم شود، مشخص است. لاشۀ گوشت گوسفند و بز تا ۳ روز و گاو تا ۵ روز اگر در یخچال باشد، اجازۀ فروش دارند . آیا بازدید از گاوداریها نیز انجام میشود؟ بازدیدها در این باره محدود بوده که بهخصوص پس از مسئلۀ تب برفکی گستردهتر شده است . از باشگاههای اسبسواری نیز بازدید میشود؟ خیر، تاکنون شرایط برای این بازدید فراهم نشده، اما جزء حیطۀ کاری هست . آیا برای اِعمال قانون اختیاراتی تفویض شده است؟ همانطور که گفتم، مایل هستم از طریق افزایش آگاهی به قصابان و مردم اقدامهای لازم صورت گیرد. اجرای حجم زیادی از تغییرات امکانپذیر نیست، باید کمکم به سمت کشتار در کشتارگاه صنعتی برویم . کشتارگاه صنعتی چهقدر به بهداشت و سلامت کمک میکند؟ در این کشتارگاه علاوه بر فضای بهداشتی و استاندارد، تجهیزات مناسب نیز وجود دارد و هر جا احداث شود، باید استقبال کرد . علیرغم تعمیراتی که در کشتارگاه اوز صورت گرفته، فضا استاندارد نیست و برای حمل گوشت از کشتارگاه نیز استانداردها رعایت نمیشود؟ در این باره چه اقدامی عملی است؟ آموزش و تعامل برای رعایت اصول بهداشتی از یکسو و رعایت مواردی مانند استفاده از پلاستیک در خودروهای حمل گوشت کمک میکند. شهرداری اوز قول همکاری برای خرید خودر حمل گوشت، jetprinter برای ثبت زمان کشتار و سایر اطلاعات روی لاشه را داده است . برنامهای برای ادامۀ تحصیل دارید؟ به تخصص داخلی علاقهمندم، اما استادان اعتقاد داشتند بهتر است مدتی کار کنم، سپس برای تخصص اقدام کنم . دامپزشکی چه تخصصهایی دارد؟ تخصصهای داخلی، جراحی، رادیولوژی، سونوگرافی، تغذیه، مامایی و… دارد . در شهرهای بزرگ برای متخصصین، دست بازتر است، اما در شهرهای کوچک دامپزشکی عمومی کارآیی بیشتری دارد. حیوانات خانگی دارای شناسنامه، واکسیناسیون، داروهای ضد انگل و… هستند. در تهران و شهرهای بزرگ مدارس و پانسیون حیوانات خانگی وجود دارد. هزینۀ بستری این حیوانات در بیمارستانها نیز بسیار بالاست. در پانسیونها حیوانات بهویژه سگها آموزش داده میشوند که معمولاً از دوماهگی به بعد است و هزینۀ بالایی برای این کلاسهای آموزشی اخذ میشود .
گفتوگوی ما با خانم دکتر نوروزی به درازا کشید و شاید همۀ آنها قابلانتقال نبود، اما آنچه باید بیشتر به آن اندیشید، این است که ایشان بهعنوان دامپزشک بومی، با پایین آوردن سطح توقعات در تلاش است که به هر طریق شده این پست تازهتأسیس در اوز را سرپا و فعال نگه دارد. همۀ ما، چه مسئولین و چه شهروندان که بهدنبال گسترش فضاهای اداری و ارتقا هستیم، نباید نسبت به این امور بیتفاوت باشیم. شاید همه مانند خانم دکتر نوروزی کمتوقع، مسئولیتپذیر و متعهد نباشند، آنوقت تکلیف ما برای ابقای ادارات تازهتأسیس و استقرار ادارات جدید چه میشود؟ ! |
|
+ نوشته شده در
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:13 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
تیم فوتسال متوسطه دوره دوم خاتم الانبیاء شهرک کهنه پس از کسب قهرمانی در بین مدارس بخش اوز ، مجوز حضور و شرکت در مسابقات استانی را گرفت و در وقت و فاصله ای بسیار اندک تمرینات خود را به صورت فشرده در سالن فردوس شهرک کهنه انجام داد.
تعداد ۲۰ بازیکن برای حضور در این تیم از طرف مربیان فراخوانده شدند که پس از بررسی ها تعداد ۱۰ بازیکن نهایی معرفی شدند.
تیم ها جهت تقویت براساس مقررات مسابقات می توانست از حداکثر ۶ بازیکن کمکی استفاده کنند و تیم خاتم الانبیاء از ۲ بازیکن کمکی بهره می گیرد. این تیم برای آمادگی هر چه بیشتر و هماهنگی بین بازیکنان اقدام به برگزاری یک مسابقه با تیم منتخب گراش در این شهر کرد و همچنین یک دیدار تدارکاتی با تیم متوسطه اول محمودزاده اوز قهرمان مدارس بخش اوز ، مسابقه تدرکاتی با تیم جوانان کوره، بزرگسالان روستای کهنه و بزرگسالان کوره از دیگر مسابقات تدارکاتی این تیم بود.
در آخرین جلسه تمرینی نکات و تاکتیک های فوتسال به صورت فیلم و همچنین آخرین قوانین فوتسال برای بازیکنان نمایش داده شد. بازیکنان این تیم جهت اعزام به شیراز ، امروز ساعت ۲ ظهر به همراه سرپرست و مربی خود حرکت خواهند کرد. منتظر گزارشات و اخبار این مسابقات درسایت مربوطی باشید. |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:12 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
مسابقات فوتسال دهه فجر اوز که با حضور ۱۰ تیم از منطقه آغاز شد، با قهرمانی تیم امید اوز پایان یافت.
قرار بود ساعت ۲۰ مسابقه فینال بین دو تیم فوتسال امید اوز و رحیمی لار در سالن سرپوشیده میر احمدی برگزارشد اما علیرغم حضور تیم امید در میدان، تیم رحیمی لار به دلیل اعتراض به اخراج یکی از بازیکنان در مسابقه با گراش جوان، در میدان حاضر نشد. پیگیری های مسئولین هیئت فوتبال و برگزار کنندگان مسابقات نیز راه به جایی نبرد تا این که پس از گذشت ۳۰ دقیقه بازی ۳ بر صفر به نفع تیم امید اوز اعلام شد. در این دوره از مسابقات تیم فوتسال شهیدجعفریان کهنه با ۶ امتیز از مرحله اول صعود کرد و به جمع ۶ تیم برتر را یافت اما در این مرحله با ۲ باخت متوالی در مقابل رحیم لار و گلار از گردونه رقابت ها کنار رفت.
مراسم پایانی با حضور بخشدار، عسکری نائب رئیس شورای شهر، رئیس آموزش و پرورش و معاون پرورشی و آموزشی، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و جمعی از مسئولین و علاقه مندان فوتسال برگزار شد. سید یوسف حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان اوز با تشکر از هیئت فوتبال و دست اندرکاران برگزاری مسابقات اعلام کرد از بین ۱۰ تیم شرکت کننده در این دوره از مسابقات ۴ تیم امید اوز، رحیمی لار، گلار و گراش جوان به نیمه نهایی راه یافتند و دو تیم امید اوز و رحیمی لار با غلبه بر تیم های گلار و گراش جوان به دیدار پایانی راه یافتند. حسینی تیم سپاه را تیم اخلاق این دوره از مسابقات اعلام کرد. مسعود آستانه از امید اوز به عنوان بهترین بازیکن و محمد ملاحت با ۱۰ گل زده از امید اوز آقای گل مسابقات شدند. از بهادر بخشی زاده داور ملی و خالد پاداش نیز تقدیر شد.
علاوه بر اهدای جام قهرمانی به تیم امید اوز به هریک از بازیکنان تیم از سوی عبدالرحیم بلوکی حامی این تیم مدال قهرمانی نیز اهدا شد. برگرفته از سایت اوزامروز |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:11 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
به گزارش انجمننو اندیشان اوز امروز صبح ۶ اسفند ماه ۹۶ برنامه انتخاب و تجلیل از کشاورزان و آبخیزداران نمونه استان فارس در تالار سعدی شیراز باحضور مهندس تبادار (استاندار فارس)، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس و مسؤلین کشوری و استانی برگزار شد.
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:10 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
![]() |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:9 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
سرزمین ایران غنی از ادبیات و در دل خود شاعران و نویسندگانی را دارد که نه تنها برای ایران بلکه اسطوره ای جهانی هستند.
داوران : بودند و برگزیدگان نیز به ترتیب رتبه دوم: غزل بیضایی از آموزشگاه سعادت رتبه سوم مشترکا: داریوش رفیعی و نادیا رحمان نژاد از آموزشگاه سعادت گروهی: پایه اول: رتبه دوم مشترکا: آوا حاجی و دیانا شفاهی از آموزشگاه افرینش رتبه سوم: ستایش حسینی از آموزشگاه کوثر کهنه پایه دوم: رتبه دوم :نگار مختاری از آموزشگاه احمدی کوره رتبه سوم مشترکا: مهرسا کمالی از آموزشگاه کرانی و رها رشیدی از آموزشگاه احمدی کوره گروهی: پایه سوم: رتبه دوم مشترکا: ملینا خوانساری از آموزشگاه کرانی، احمد هاشمی از آموزشگاه هاشمی گلار، ستایش درمان از عبداللهی بیدشهر رتبه سوم: هلما فتحی از آموزشگاه عبداللهی بیدشهر رتبه برتر افتخاری پایه دوم: محمدرضا دره خیل از آموزشگاه شاکری گروهی دانش آموزان کوثر کهنه : رمیصا محمودی و سارا جمشیدی آریسا زمانی ۴ساله از مهد کودک کرانی هم کوچکترین شرکت کننده بود.
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:7 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
“دانشجویان پزشکی کهنه ای در مجارستان در مسجد و حلقه های قرآنی”
حدودا ده جوان مشتاق و بااستعداد کهنه ای هم اکنون در کشور مجارستان و کشورهای همجوار مشغول به تحصیل هستند. سه نفر از این دانشجویان در شهر سِـگِد چهارمین شهر بزرگ مجارستان که در مرکز شهرستان چونگارد و مرکز ناحیه جنوب شرقی مجارستان واقع شده است مشغول به تحصیل هستند.
این شهر جزو مهمترین شهرهای توریستی مجارستان است که هر ساله مسافران زیادی برای بازدید به آن سفر می کنند.یکی از مهمترین دانشگاه های مجارستان، دانشگاه علوم پزشکی سگد دراین شهر واقع شده است.
دانشجویان رشته پزشکی علاوه بر تحصیل در شهر سِـگِد مشغول عبادت و تلاوت قرآن در حلقه ها در یک مسجد می شوند. این دانشجویان ابتدا از یک زیر زمین کوچک برای این منظور استفاده می نمودند. به دلیل کوچک بودن این مکان، دانشجویان با کمک های مالی خود و همچنین کمک های خیرخواهانه ی کهنه ایهای شاغل و مقیم کشور کویت، مکان بزرگتر با امکانات مناسب تری را اجاره می نمایند. در این مکان نمازهای جماعت پنج وعده، نماز جمعه، حلقه های قرآنی و جلسات دینی برگزار می گردد.
با تشکر از آقای محمد رحیمی دانشجوی سال دوم پزشکی بخاطر ارسال گزارش و تصاویر |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت 2:5 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
” بازگشت همه به سوی خداست. “پایگاه اطلاع رسانی مربوطی درگذشت جعفر جلیلی را خدمت فرزندان و بستگان مرحوم تسلیت عرض نموده، از بارگاه ایزد منان برای مرحوم علو درجات و بخشش و برای بازماندگان تسلای خاطر مسئلت دارد . روحش شاد. |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ساعت 1:36 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
” مَن لَم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ” بدینوسیله از کلیه اقوام، همولایتی های محترم در روستاهای کهنه، شهرک و شهرهای اوز، بندرعباس، قشم، درگهان، شیراز، کویت، دبی و تمامی بزرگوارانی که با شرکت در مراسم تشییع جنازه، تدفین و مراسم ختم مرحومه والده محمدشریف فیروزی شرکت نموده و باعث تسلی و تسکین قلب مان گردیدند تشکر و قدردانی می نماییم. همچنین از کلیه بزرگوارانی که از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام به صورت خصوصی یا در قسمت نظرات پایگاه اطلاع رسانی مربوطی و گروه بزرگ اجتماعی چی فلی در فضای مجازی با خانواده های فیروزی و رحیمی و سایر بستگان ابراز همدردی نمودند تشکر و قدردانی میگردد. با تقدیماحترام ، عیسی رحیمی |
|
+ نوشته شده در
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ساعت 1:34 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
+ نوشته شده در
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ساعت 23:30 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
آهنگ براسه با صدای آرش امیدوار تنظیم : فتاح فتحی طراحی کاور : علی نیامبارک http://www.marbooti.com/1396/10/29/
|
|
+ نوشته شده در
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ساعت 23:28 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
” نفس های آخر مقاومت حمام بافت قدیم روستای کهنه “
آثار باستانی و بناهای تاریخی هر مکانی پیشینه و تاریخ آنجا به حساب میآید که این آثار دارای ارزش و اهمیت فراوانی هستند و هر شخصی موظف است برای حفظ این یاد بود نیاکان خود تلاش بسیاری انجام دهد.
حمام تاریخی روستای کهنه یکی از بی نظیرترین و باارزش ترین بناهای یاد بود اجداد ماست. این اثر گرانبها دیگر نای سرپا ایستادن را ندارد. دارد فرو می ریزد. بخشی از دیوار ضلع غربی آن در اثر ترکیدگی لوله و رفتن آب به زیر این دیوار، نشست کرده و از سقف آن جدا شده است. با توجه به مطالب مندرج در سایت مربوطی و پیگیریهای کمیته عمران روستای کهنه و دوستداران میراث فرهنگی، بازدیدهای متعددی از سوی گروه ها، نهادها و انجمن های عکاسی متعددی از این آثار انجام گرفته و همگان بر این باورند که ساختمان و طراحی این حمام در جنوب و حتی در کل کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد.
آن طور که شواهد حاکی است گویا حفظ بناهای تاریخی در ایران از اهمیت خیلی زیادی برخوردار نیست و متاسفانه برخی از آثار تاریخی که در روستاها و شهرهای مختلف کشور وجود دارد با بی توجهی و یا کم توجهی آشکاری از سوی مردم و مسئولان مواجه شده است، بطوریکه برای نگهداری از این آثار ملی کمترین بودجه در نظر گرفته شده که اغلب آن هم بدون کارشناسی دقیق به هدر میرود و در حوزهی کاری خود هزینه نمیشود.
اکنون که به این زودی و به این سادگی، امیدی به بودجه هایی برای مرمت این حمام از جایی غیر از روستا وجود ندارد، پس چه بهتر که هر چه زودتر تا دیر نشده بار دیگر دست های همت را بالا ببریم و نگذاریم این بنای باارزش فرو بریزد. اگر فرو ریخت جز حسرت و افسوس چیزی برجا نمی ماند همچنانکه تعدادی از روستاهای همجوار در حسرت خراب شدن حمام هایشان تاسف می خورند. این بنا یاد بود اجداد ماست. امانتی است که به ما سپرده اند تا از آن محافظت کنیم، تا برای آیندگان نگه داریم. نسل ما دو مسیولیت سنگین در قبال آثار تاریخی و باستانی بر عهده دارد و باید پاسخگو باشد : پاسخ به اجداد مان در حفظ و نگهداری این امانت و پاسخ به فرزندان مان در سالم تحویل دادن این آثار به آنها. امید است با همت شما، شرمنده نسل های آینده نباشیم. دهیاری، شورای اسلامی، کمیته عمران، دوستداران میراث فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی مربوطی آماده دریافت کمک های نقدی جهت بازسازی این حمام می باشد. |
|
+ نوشته شده در
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ساعت 23:26 توسط مرتضی اسماعیلی |
|
|
صفحه نخست پروفایل مدیر وبلاگ پست الکترونیک آرشیو عناوین مطالب وبلاگ |
| درباره وبلاگ |
پایگاه اطلاع رسانی مربوطی ( کهنه اوز ) از شهریور 1386 کار خود را آغاز کرد و تا کنون با همکاری بی وقفه نویسندگان خود به فعالیت ادامه داده است.در این پایگاه خبری اخبار روستای کهنه , شهرک توحید , اوز و سایر روستاهای شهرستان اوز , شهرستان لارستان و حومه را پوشش خبری می دهد.اخبار و مطالب خود برای درج در این پایگاه خبری می توانید از طریق شماره های واتس آپ درج شده و یا از طریق ایمیل ارسال نمایید.ممنون از همراهی شما بازدیدکنندگان عزیز
نشانی ما در اینستاگرام : @marbootii کانال پایگاه اطلاع رسانی مربوطی در تلگرام : https://telegram.me/marbooti *********************** نویسندگان: مصطفی رضایی : mostafa_rezaea@yahoo.com ___×××___ مرتضی اسماعیلی ___×××___ عارف حاجی پور : aref_hajipor@yahoo.com ___×××___ شماره واتس آپ ما (whatsapp ) : مصطفی رضایی ۰۹۳۷۳۷۴۵۰۱۱ عارف حاجی پور ۰۹۳۷۰۸۷۴۹۲۲ ------------------------------------ کانال ارتباطی ما در تلگرام : https://telegram.me/marbooti |
| نویسندگان |
|
مرتضی اسماعیلی مصطفی رضایی عارف حاجی پور |
|
RSS
|