به پايگاه اطلاع رسانی مربوطی خوش آمديد < كَهنه اوز
پایگاه اطلاع رسانی مربوطی


با حضور معاون فنی اورژانس کشور، نماینده مردم در مجلس، فرماندار ویژه لارستان و جمعی از مردم و مسئولین بخش اوز و روستای کوره ؛پایگاه اورژانس جاده ای این روستا، دیروز ۶ فروردین افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر نوری معاون فنی اورژانس کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در منطقه لارستان بزرگ گفت: در محافل ما همیشه یاد شهیدان، خصوصا شهید قائدی و شهید جوادی(شهدای سانحه بالگرد دو سال گذشته) که جز بهترین فرزندان این آب و خاک است را گرامی می داریم.

دکتر نوری اذعان داشت: تعریف خیرین منطقه را پیش ترها شنیده بودم اما نگاه نافذ و اندیشه نیک خیرین منطقه را امروز از نزدیک دیدم .
وی با اشاره به بازدید های انجام شده از پایگاه‌های اورژانس شهری، همچنین ارائه گزارش واحدهای مختلف مرکز مدیریت گفت: پایگاههای اورژانس لار جز بهترین پایگاه‌های سازمان اورژانس کشور محسوب می شود.


در این مراسم ابتدا شیخ منصوری، امام جمعه روستا، با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی با تامین امنیت و کسب اعتماد باعث شده زمینه فعالیت خیرین برای کارهای عام المنفعه فراهم شود گفت: این اطمینان ایجاد شده باعث شده ما امروز شاهد حضور و ظهور خیرین جوان در منطقه باشیم.

دکتر کریمی، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: دانشکده علوم پزشکی لارستان در حوزه امدادرسانی و اورژانس پیش بیمارستانی در بین دانشکده های هم سطح خود، جز بهترین هاست و با حمایت دولت، بهترین خدمات را به مردم ارائه می دهد.
مهندس جلیل حسنی، فرماندار فرمانداری ویژه لارستان در آیین افتتاح این پایگاه گفت: عید ما زمانی است که تصادفی در آن نباشد و اگر هست با تلاش اورژانسی ها کمترین تلفات را داشته باشیم.

محمد حسین آتش فراز بخشدار اوز نیز ضمن تبریک سال نو، افتتاح۲پایگاه اورژانس در فیشور و کوره در بخش اوز در ابتدای سال ۹۷ را به فال نیک گرفت و از خدمات دولت تدبیر و امید و خیرین در عرصه های مختلف به ویژه شهریار قائدی و پدرش قائد آقا قائدی خیر این پایگاه تقدیر کرد.
منصور محتاجی، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت لارستان نیز باحضور در جایگاه و اشاره به این نکته که هر قدم خیر برای مسئولین، مسئولیت خلق می کند، ادامه داد: هزینه هایی که جهت رفع نیاز مردم در منطقه توسط خیرین صرف می شود، نتیجه ذره ذره تلاش‌های آنهاست که بدون هیچ چشم داشتی و با هدف آبادانی و رفع نیازهای هموطنانمان در اختیار مسئولین قرار داده می شود.

به گفته مسعود حاجی رجبی مسئول اورژانس لارستان، این پایگاه اورژانس در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع که از طرف شورای روستای کوره اهدا شده با زیربنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیر محلی شهریار قائدی ساخته شده است.

وی ادامه داد: این پایگاه جهت ارائه خدمات به مردم روستای کوره و دیگر روستاهای همجوار و پوشش خلاء موجود بین دو پایگاه اورژانس جاده ای و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار و یا مصدوم احداث گردیده است.
حاجی رجبی تصریح کرد: در این پایگاه ۶ پرسنل تکنسین فوریت های پزشکی به همراه یک دستگاه آمبولانس بصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات اورژانسی به بیماران و یا مصدومین از حادثه می باشند.


به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ در مراسمی با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، دکتر حسن نوری ساری معاون اورژانس کشور، دکتر جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ، علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، دکتر کریمی رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان، منصور محتاجی رییس مجمع خیرین سلامت لارستان، مسعود حاجی رجبی مسئول اورژانس شهرستان، بخشداراوز، امام جمعه خنج و کوره، دهیار و اعضا شورای اسلامی ، معتمدین و خیرین و قشرهای مختلف مردم، پایگاه اورژانس جاده ای در روستای کوره بخش اوز لارستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

+ نوشته شده در  سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ساعت 11:33  توسط مرتضی اسماعیلی | 

” بازدید متخصصان باستان شناسی از بافت قدیم روستای تاریخی کهنه “

عصر دوشنبه ششم فروردین ماه، مهندس شریف بازرگانی مدیر و بنیانگذار موزه مردم شناسی شهر اوز، همسرشان دکتر رحمان نیا، خانم حمیرا کمال کارشناس ارشد باستان شناسی و نویسنده کتاب ” بررسی آثار تاریخی و هنری شهر اوز به همراه برادرشان آرمان کمال محقق و علاقمند به میراث فرهنگی از بافت قدیم روستای تاریخی کهنه بازدید نمودند.

حاج عبدالغفور وطن خواه، شیخ عبدالرحیم اکبری، یونس احمدی و مصطفی رضایی به عنوان میزبان و راهنما این گروه را همراهی نمودند. ابتدا قسمت های مختلف مسجد شیخ ابواسحق که ثبت میراث فرهنگی نیز می باشد مورد بازدید دقیق این گروه قرار گرفت.

            

بعد از مسجد، کوچه ها و چند خانه ی مسکونی، از قسمت های بیرونی و داخلی حمام که بسیار مورد توجه این گروه بود بازدید به عمل آمد. مهندس بازرگانی نکات مهمی را در رابطه با مرمت و نگهداری از این اثر گرانبهای معماری یادآور شدند. خانم کمال نیز حمام را یکی از آثار مهم و ارزشمند بجا مانده برشمرد.

           

خانه قلعه متعلق به مرحوم خواجه نورالدین، خانه مرحوم حاج عبدالله قوام الدین و سوبات های موجود در مسیر نیز از آثار ارزشمندی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
      حاج عبدالغفور وطن خواه توضیحات کاملی را در رابطه با تاریخچه و مراحل تعمیر چندین باره ی مسجد جامع قدیم ارائه نمود و مورد توجه قرار گرفت.

بازدید از  قبرستان متروکه واقع در چاه نو که گفته می شود مربوط به قبل از اسلام می باشد یکی از مکان های بحث برانگیز و درخور توجه این بازدید بود. بر اساس روایات گفته می شود این قبرستان متعلق به عمدتا غیر مسلمان هاست. در این بازدید هیچ گونه نشانه ی مستندی از این ادعا به دست نیامد. آرمان کمال این قبرستان را نشانه ای از پر جمعیت بودن این روستا در زمان های بسیار قدیم دانست.

پس از اقامه نماز مغرب در نمازخانه چاه نو، با همکاری عبدالرحمان محمدی باغچه زیبا و موزه شخصی منزل عبدالله احمدی مورد بازدید قرار گرفت که  چینش گل ها و درختان باغچه و همچنین اشیا ارزشمند موزه توجه حاضرین بقرار گرفت.

+ نوشته شده در  سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ساعت 11:32  توسط مرتضی اسماعیلی | 

” بازی محلی دارتوپـَه پس از چهل سال در سالن ورزشی شهرک توحید کهنه “

اغلب بازی‌ها هم دارای بار فرهنگی و هم جذابیت هستند. شب گذشته دو نسل از روستاهای کهنه و شهرک شاهد و مجری یکی از  بازی‌های جذاب  محلی بودند، نسلی که تا اواخر دهه پنجاه جذابیت این بازی را لمس و تجربه کرده و نسل جوانی که برای اولین بار اسم این بازی را شنید، به قوانین بازی از زبان پیشکسوتان گوش داد و چند دور هم بازی را تجربه کرد.

 

در سایه ی تلاش استاد بهرام رفیعی و با کمک آقایان عبدالحمید و عبدالکریم محمودی، محمود و محمدشریف اسدی، قیطاس فرخی زاده و تنی چند از پیشکسوتان و اعضای کمیته ورزشی، قوانین بازی یادآوری گردید و دو تیم برای اولین بار بعد از حدود چهل سال، بازی محلی دارتوپه را اجرا نمودند.

این بازی قرار است در جشنواره بخش اوز به صورت نمادین در روز چهارشنبه هشتم فروردین ساعت چهار عصر در ورزشگاه شهدای اوز از طرف روستاهای کهنه و شهرک توحید اجرا گردد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ساعت 11:30  توسط مرتضی اسماعیلی | 

” اجرای بازی های بومی در جشنواره روزِ بخشِ اوز “

امروز دوشنبه بیست و هشتم اسفندماه،به دعوت مسئولین برگزاری جشنواره روزِ بخشِ اوز، نشستی با حضور سید یوسف حسینی ریاست اداره ورزش و جوانان، دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر اوز، میلاد پیشداد رییس هیئت فوتبال و دوستداران بازی های بومی و مسئولین روستاهای بخش اوز در سالن تربیت بدنی اوز برگزار گردید.

در این نشست با تاکید بر اهمیت زنده  نگه داشتن و معرفی این بازی ها به نسل جوان، مقرر گردید، از میان بازی های قدیمی تعداد پنج بازی معروف که نیاز کمتری به امکانات دارد را به صورت نمادین در روز هشتم فروردین، دومین روز از جشنواره بخش اوز، ساعت چهار بعد از ظهر بعد از مراسم افتتاحیه در ورزشگاه شهدای اوز به صورت نمادین برگزار گردد.

مسئولیت اجرای هر بازی به یک روستا واگذار گردید که به شرح زیر می باشد :

۱ _ روستای کهنه و شهرک توحید کهنه : بازی دار تــوپــَه بـا مدیریت استاد بهرام رفیعی

۲_  روستای اسلام آباد : بازی یـَلـَخـتُور با مدیریت آقای محمد سروی دهیار اسلام آباد

۳_ روستای قلات: بازی دار و زور با مدیریت سید خالد محمدی دهیار قلات

۴_ روستای هـیـرم : بازی دارچَــَکُــل با مدیریت آقای شهرام عباسی

۵ _ اوز : پرتاب نیزه، دیسک و دارت با مدیریت خانم کامیاب

بازی داربازی نیز در شب دیگری در پارک نوروز اجرا خواهد شد.

+ نوشته شده در  دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:29  توسط مرتضی اسماعیلی | 

پس از دو سال پیگیری بالاخره چهارشنبه شب گذشته (ساعت ۲۰ ، تاریخ ۲۳ اسفند) سینما فردوسی  با نمایش فیلم دختر عمو، پسر عمو فعالیت سینمایی بخش اوز را اغاز کرد.

در نخستین روز آغاز به کار سینما، پس از خواندن قرآن توسط حسن سروی امام جمعه مسجد سیدنا حمزه(رض) دانشگاه، مهندس احسان امیری طی سخنانی کوتاه به روند ایجاد سینما اشاره کرد و گفت:

لازم بود طی مراسمی اختصاصی فعالیت سینما را شروع کنیم.

وی افزود:

هیچ کدام از دست اندرکاران کار سینمایی نکرده بودند به همین دلیل مدتی در راستای تجربه اندوزی کار را ادامه می دهیم و سال آینده در فرصت مناسب سعی خواهیم کرد افتتاح داشته باشیم..

امیری با اعلام چگونگی فعالیت مستمر سینما خاطرنشان کرد:

بستگی به استقبال مردم برای تماشا دارد که اگر استقبال زیاد شود سعی خواهیم کرد روزانه اکران داشته باشیم.

عبدالعزیز خضری رییس دانشگاه آزاد، طی سخنانی شروع فعالیت سینما در اوز را گامی در راستای رفاه مردم و تنوع در زندگی خانوادگی دانست و یادآور شد:

دانشگاه خودرا ازمردم ودربدنه شهر واز ارکان و در کنار

شورای اسلامی شهر، شهرداری ، اداره فرهنگ و ارشاد

اسلامی ودیگر نهادهای فرهنگی می داند وهراقدامی که

صورت دهد، آن را ازوظایف مشترک می داند که انجام می گیرد.

فریبا صالحی، رئیس شورای اسلامی طی سخنانی کوتاه ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی اوز را مهم و قابل توجه توصیف کرد و گفت :

دانشگاه آزاد اوز همواره منشای نوآوری است وبا این ابتکارات خوبی که دانشگاه دارد پیاده می کند به نوعی وظایف دیگر ارگان های شهر

را نیز انجام می دهد.

وی اقدام دانشگاه آزاداوزدر گرفتن موافقت و تاسیس سینما راستودوبه رییس وکارمندان وهئات امنای تبریک وخسته نباشید گفت.

پس از آن پخش فیلم دختر عمو پسر عمو شروع شد.

در نخستین اکران سینمای اوز، محمدصدیق پیرزاد، رئیس هیات

امنای دانشگاه، فریبا صالحی، رئیس شورای اسلامی،

فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،

نوید خادم پور،شهردار سابق، دکتر هاجر دانشی، رئیس

مرکز بهداشتی و درمانی، عبداله معصوم نژاد، رئیس اتاق

اصناف، ابراهیم احمدی، مدیر مسئول نشریه پیام اوز،

حمیرا نامدار و مریم سمیعی از نشریه پسین اوز وفاطمه

کمال نژاد از نویسندگان مسایل فرهنگی و اجتماعیحضور داشتند.

در اخر نمایش فریبا صالحی، رئیس شورای اسلامی به پاس قدردانی از اقدام ارزشمند دانشگاه آزاد اوز چند شاخه گل

به عبدالعزیز خضری، رئیس دانشگاه اهدا کرد.

لازم به توضیح است مهندس سعید امیری، بهاره بهبین، از استادان، محمدمهدی نادرپور، محمدسعید رضایی، محمدصیادی، از دانشجویان دانشگاه برای شروع به کار سینمای فردوسی همکاری خوبی داشتند.

+ نوشته شده در  جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:28  توسط مرتضی اسماعیلی | 

   

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی آغاز زندگی مشترک آقای محمد جعفری فرزند یونس را خدمت ایشان و خانواده محترم شان شادباش عرض نموده، از خداوند متعال برای این زوج جوان روزهایی شیرین و زندگی مشترک پایدار مسئلت دارد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:27  توسط مرتضی اسماعیلی | 

به گزارش  موزه مردم شناسی  اوز با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان؛ اولین المپیاد ورزش های همگانی و بازی های بومی محلی بخش ها و روستاهای تابعه لارستان در ورزشگاه بزرگ تختی لارستان برگزار گردید .
در مراسمی با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مسعود راسخی معاون سیاسی فرمانداری، شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر و شهرستان، داوران فدراسیون ورزش های همگانی ایران، مسئولان و ورزشکاران شهرستانهای لارستان، خنج و گراش، خیرین و پیشکسوتان ورزش شهرستان، دانش آموزان لارستانی و قشرهای مختلف مردم، اولین المپیاد ورزش های همگانی و بازی های بومی محلی بخش ها و روستاها و عشایر منطقه لارستان بزرگ در ورزشگاه تختی لارستان برگزار شد.


در این ویژه برنامه ورزشی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان لارستان با ابراز خرسندی از حضور گسترده ورزشکاران، درباره نخستین المپیاد ورزش های بومی و محلی لارستان در سخنانی اظهار داشت: این المپیاد به منظور حفظ آداب و سنن و بازآموزی ورزش های بومی و محلی نقاط مختلف لارستان بزرگ در حال اجراست.


محمد حسن طیبی با بیان اینکه امروز بزرگترین همایش حلقه هولاهوپ جهان همزمان با برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی محلی لارستان صورت گرفت؛ افزود: دراین همایش بزرگ ورزشی بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز لارستانی توانستند در یک حرکت هماهنگ و گروهی، رکورد بزرگ‌ترین حلقه «هولاهوپ» جهان را به نام خود به ثبت برسانند.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، بزرگترین المپیاد ورزش های بومی و محلی لارستان با برپایی غرفه های صنایع دستی و پخت نان و شیرینی های محلی، اجرای آئین های سنتی منطقه پهناور لارستان نظیر لهپرگاله ” اوز ” ، شمشیر بازی”خور ” ، کلاه کنی “لطیفی ک، چوب بازی ” بنارویه “، بازی های بومی و محلی شهر لار مانند «الختور»، «دارتوپا»، «دارچکول»، «هفت سنگ»، «موچ»، «هفت سنگ»، «خط پا» و غیره، ورزش های همگانی همچون دارت، طناب کشی، روپایی و غیره با شرکت مردم و ورزشکاران از بخش های اوز، بیرم، بنارویه، جویم، صحرای باغ و شهرهای لطیفی و خور و روستاهای بخش مرکزی در ورزشگاه تختی لارستان به اجرا درآمد.


لازم به ذکر است که در این برنامه سید یوسف حسینی رییس اداره ورزش و جوانان اوز و فریبا صالحی رییس شورا و خانم ها براهیمی ،جباری وغیاثی و نیامبارک از طرف موزه مردم شناسی اوز ( غرفه صنایع دستی ) و خانم عزیزیان و جوانانی برای بازی لهپرگاله و کودکانی با پوشش رخت گشاد حضور داشتند .

+ نوشته شده در  چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:26  توسط مرتضی اسماعیلی | 

کاری از گروه نمایش صحنه اوز
نمایشی شاد و موزیکال و آموزنده برای تمام سنین
سانس اول چهارشنبه ۲۳ اسفند راس ساعت۱۸:۳۰
سانس دوم جمعه ۲۵ اسفند راس ساعت ۱۸:۳۰
سانس سوم(در صورت استقبال) جمعه راس ساعت ۲۰
مکان اجرا: سالن اجتماعات دبیرستان سلحشور روستای کهنه

با همکاری : اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی اوز ، اداره آموزش و پرورش اوز ، دهیاری و شورای اسلامی روستای کهنه
همه ی خانم ها و آقایان در هر سنی می توانند نظاره گر این نمایش باشند.
بلیط فروشی از ساعت ۱۶ چهارشنبه و جمعه در محل اجرای نمایش توسط عارف حاجی پور(۰۹۳۷۰۸۷۴۹۲۲) صورت می گیرد.

+ نوشته شده در  سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:25  توسط مرتضی اسماعیلی | 

طاها آقایاری ،  محمدجواد آقایاری و کسری کرامتی از اوز رتبه ١۶ و ١٧ و ٢٣ کشوری رنکینگ بهترین اسکیت بازان سرعت کشور در مسابقات جایزه بزرگ استان هرمزگان قرار گرفتند .
این مسابقات که در تاریخ ١٧ و ١٨ اسفندماه در بندرعباس با حضور ٢١ استان و ٢٠٠ بازیکن از تهران، اصفهان، یزد،هرمزگان،فارس،کرمان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، آذربایجان غربی ،البرز ، همدان ، زنجان ، چهار محال بختیاری ، کرمانشاه ، آذربایجان شرقی ، مرکزی ، خوزستان ، سمنان و کردستان برگزار شد و تیم اسکیت فارس با مربیگری ابواالفضل کلوانی در این رقابتها حضور یافت.


بازیکنان اوز که از طرف تیم اوز اسکیت در قالب تیم فارس به این مسابقات اعزام شدند :
طاها آقایاری
محمدجواد آقایاری
کسری کرامتی
حمید بذر افشان
محمد بذر افشان
سپهر پرمون
حبیب حیدری
مربی : ابوالفضل کلوانی
سرپرست: کیان کرامتی
مدیر باشگاه : میلاد پیشداد

+ نوشته شده در  یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:24  توسط مرتضی اسماعیلی | 

بازی های لیگ والیبال بانوان  دسته ۲ استان با شرکت ۲۵ تیم از کل استان فارس برگزار شد .دوره مقدماتی در چهارشهر ممسنی ،  فیروزآباد ، اوز و مهر برگزار شد که ۸ تیم ( یاران اوز ، کاروتک شیراز ،  میلاد شیراز ،  ایران خودرو شیراز ، کوثر جهرم ،کوثر لامرد ، مهر و مرودشت ) به مرحله نهایی راه یافتند .در نهایت تیم کارو تک شیراز به مقام  قهرمانی دست یافت و یاران اوز به مقام  نایب قهرمانی رسید . تیم های مرودشت و جهرم نیز به ترتیب به مقام های سوم و چهارم دست یافتند .  ۴ تیم برتر این مسابقات جواز صعود به لیگ  دست یک بدست آوردند  و ۲ بازیکن صفا نورانی و اسانا طیوری از یاران اوز به تیم منتخب امید فارس برای شرکت در مسابقات کشوری دعوت شدند.بازیهای نهایی در جهرم برگزار شد.

 اسامی بازیکنان تیم یاران اوز : امینه امینی ، صفا نورانی ، لیلا پیشدست ، سهیلا پیش دست ، فاطمه اورنگ ، میترا اورنگ ، اساناطیوری ، فاطمه گرامپور ، فاطمه بذرافشان ، انیس امینی ، حسنا بدری ، بنفشه نیامبارک ، الهام اسماعیل زاده ، راضیه کارگری ، زینب بهرامیان
مربی : راضیه کارگر  ، کمک مربی :  فاطمه کامیاب ، سرپرست تیم :  فاطمه کامیاب

+ نوشته شده در  شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:23  توسط مرتضی اسماعیلی | 
به گزارش پسین اوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه و دفتر امام جمعه لارستان وزیر ورزش و جوانان به اتفاق نماینده مردم در مجلس امروز شنبه وارد فرودگاه بین‌المللی آیت‌اللهی لارستان شد و مورد استقبال فرماندار، امام جمعه و فرماندار گراش و سایر مسئولان شهرستان لارستان قرار گرفت.

بر پایه این گزارش مسعود سلطانی‌فر با هدف بررسی مسائل و مشکلات ورزش و جوانان و نیاز های ورزشی شهرستان لارستان سفر کرده است. وی از ورزشگاه تختی، استخر روباز شهر قدیم لار، ورزشگاه شهید دانشیار و مجتمع فرهنگی ورزشی و علمی حاج ناصر منیری شهر لار بازدید کرد. سپس به گراش رفته و ورزشگاه محبی را در این شهر افتتاح کرد. در لار حجت الاسلام دکتر موسوی خرم وجود و تاسیس مراکز ورزشی بانوان را ضروری دانست.جا داشت که مسئولان اداری بویژه ورزشی برنامه ریزی دقایقی میزبان وزیر ورزش در اوز بودند و یاد گروهی با وی در لار و گراش دیدار می کردند!!!

+ نوشته شده در  شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:22  توسط مرتضی اسماعیلی | 
عارف حاجی پور: سی و چهارمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی استان فارس در رشته فوتسال متوسطه اول با حضور 33 تیم برگزارشد و برای اولین بار نماینده بخش اوز ( آموزشگاه محمودزاده اوز) قهرمان این مسابقات لقب گرفت.


آموزشگاه محمودزاده اوز در گروه سوم به اصطلاح گروه مرگ با تیم های کوار ،فسا و ناحیه 3 شیراز همگروه شد.
نماینده بخش اوز با 2 پیروزی در مقبل تیم های فسا و کوار و یک باخت در مقابل ناحیه 3 شیراز با کسب 6 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد راه یافت.
در مرحله یک هشتم نهایی نماینده بخش اوز توانست با نتیجه 6 بر 3 تیم لار را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نیز در یک بازی نفس گیرتوانست 2 به 1 بر تیم درودزن چیره شود.
این تیم در مرحله نیمه نهایی با نتیجه قاطع 4 بر 1 از سد نماینده سروستان گذشت و خود را به فینال رساند.
تیم آموزشگاه محمودزاده اوز با درخشش بازیکن مطرح و تکنیکی خود صادق صداقت توانست انتقام باخت خود را در مرحله گروهی بگیرد و با گل های صادق 2 بر 1 تیم ناحیه 3 شیراز را مغلوب کند و قهرمان جدید این رقابت ها لقب گرفت و به عنوان نماینده استان فارس به مسابقات کشوری راه یافت .
محمدرضارضایی رئیس آموزش و پرورش اوز به همراه یکی از معاونینش علمدار ملکی از نزدیک نظاره گر مسابقه فینال بودند. از طرف مسئولین برگزاری صادق صداقت به عنوان بهترین بازیکن و بهترین گلزن این رقابت ها شناخته شد.


سایت مربوطی به نمایندگی از ورزش دوستان و عموم مردم منطقه این موفقیت بزرگ را به بازیکنان و کادر فنی و اداره آموزش و پرورش اوز و آموزشگاه محمودزاده تبریک عرض می کند.

پنج شنبه 17 اسفندماه ساعت 11 مراسم استقبال و ورود بازیکنان در محل اداره آموزش و پرورش اوز برگزار خواهد شد.

بازیکنان و کادر فنی تیم:
سرپرست: مجتبی خرم
سرمربی: محمد آذری

صادق صداقت(کاپیتان) . ادریس خرم. سینا رضایی فر . محمدرسول صدیقی . محمدرضا اسمعیلی . آرین کریم پور . محمد یمانی . محمدسالار قهرمانی . ابوذر صیادی . عرفان میهن خواه

+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت 1:54  توسط عارف حاجی پور | 
آیین بزرگداشت نیم قرن فعالیت کتابخانه عمومی اوز

شانزدهم‌اسفندماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۹
سالن پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور اوز

با حضور دوستداران و علاقمندان کتاب بخش اوز ، مسئولین  استانی، شهرستان لار و بخش اوز
مجری: محمد خواجوی

۸

آغاز برنامه : ساعت ۱۹:۴۹ با پخش قرائت قرآن ، پخش سرود ملی

خوشامدگویی توسط مجری

سخنران اول , مسئول کتابخانه های عمومی لارستان محمد معتمدیان  :
تشکر از خیرین و کسانی که در عرصه کتاب و کتابخوانی در اوز فعال هستند.وی در خصوص ساخت کتابخانه های عمومی اوز سخنانی ایراد نمود و آن را مایه افتخارات شهر اوز ذکر کردند.وی گفت باید همه نسلها از هنگام نوزادی با کتاب خواندن آشنا نمود.ان شاالله شاهد حضور حداقل ۵۰ درصد از جمعیت مردم اوز در سال جدید با همت شماها در کتابخانه ها باشیم. وی گفت با مطالعه و کتاب خواندن خودمان را نجات دهیم.

سخنران دوم ،فوزیه زارع  مسئول کتابخانه اندیشه اوز : تشریح تاریخچه و  فعالیتهای کتابخانه عمومی اوز از ابتدای تاسیس تا کنون و ذکر اسامی خیرین که در ساخت و تجهیز این‌کتابخانه همکاری داشتند .

شاهنامه خوانی توسط دانش آموز پایه اول ابتدایی آموزشگاه آفرینش اوز آوا حاجی

پخش کلیپی از فعالیتهای کتابخانه عمومی اندیشه اوز

سخنران سوم ، صدیق پیرزاد : تعریف خاطره ای در خصوص مجوز و اختصاص زمین برای کتابخانه عمومی اوز

سخنران چهارم ، دکتر منوچهری رئیس کتابخانه های عمومی فارس : تمجید از مردم اوز ، خیرین بخاطر فعالیتهای فرهنگی از نیم ‌قرن گذشته تا کنون .وی گفت امروز شهر اوز شهری الگو در سطح کشور در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی و فعالیتهای خیرین است.

اجرای  موسیقی توسط مهرداد پیشداد و میرهاشم ریاحی

توضیحی توسط مجری از زنده یاد محمد واحدی و فعالیتهای چشمگیر شادروان واحدی

سخنران پنجم‌: محمد محمودی ، وی پنجاهمین سال فعالیت کتابخانه عمومی اوز را تبریک‌گفت.طی صحبتی از فعالیتهای آغازین کتابخانه عمومی به سرپرستی زنده یاد محمد واحدی یاد نمودند.

سخنرانی فروغ هاشمی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر اوز : تشکر از همه کسانی که در پویایی کتابخانه عمومی اوز  سهیم بودند بخصوص خیرین.توضیحی در خصوص فعالیتهای فرهنگی و انتخاب کشوری اوز به عنوان شهر دوستدار کودک و فعالیتهای صورت گرفته در خصوص پایتخت کتاب کشور ،  انتخاب فیشور به عنوان روستای برگزیده  دوستدار کتاب در سطح کشور و ….

اهدای لوح تقدیر به :محمدفاروق رکنی، منصور فقیهی نژاد، محمد محمودی ، محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز ، مسعود کرامتی شهردار اوز، لوح به پاس فعالیتهای شادروان محمد واحدی به همسر وی اهدا شد ، انجمن نواندیشان ساسان پیرزاد ، انجمن دوستداران کودک خانم نورافشان ،عبدالعزیز نصریانی از فیشور، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، فروزان غیاثی، معصومه هرمی، عاطفه بهزادی ، فوزیه زارع از طرف انجمن نواندیشان اوز و از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی فارس.

توسط مجری برنامه یادی شد از شادروان محمود پیرزاد اولین کسی که در اوز کتابفروشی راه اندازی کرد.

اجرای موسیقی توسط استاد شمس الدین جام  گوهری

استاد جام گوهری ابتدا یادی نمودند از شادروان محمد واحدی به عنوان بنیانگذار انجمن خوشنویسی و انجمن موسیقی در اوز و قطعه موسیقی خود را به روح محمد واحدی تقدیم‌ نمودند.

سخنران ششم ، عبدالحمید هنری : توضیح مختصری از زندگینامه توماج هنری و عبدالعزیزهنری و فعالیتهای خیرخواهانه این‌خیرین

سخنرانی عبدالوهاب کرامتی : تشکر از فوزیه زارع به پاس راه اندازی جشن به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس کتابخانه عمومی اوز ، معرفی کتابهای محمد هادی کرامتی

اهدای لوح به اولین اعضای کتابخانه عمومی اوز

اهدای لوح تقدیر به گروه موسیقی (شمس الدین جام  گوهری ، مهرداد پیشداد  و میرهاشم ریاحی)

اجرای موسیقی توسط محمد خواجوی

برنامه در ساعت ۲۲ خاتمه یافت.

+ نوشته شده در  چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:18  توسط مرتضی اسماعیلی | 

سی و چهارمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی در سطح استان فارس و در رشته فوتسال متوسطه دوره دوم با شرکت ۲۶ تیم به میزبانی شهر شیراز برگزار شد.
تیم فوتسال دبیرستان خاتم الانبیاء شهرک کهنه به عنوان نماینده بخش اوز با هدایت و مربیگری عارف حاجی پور و سعید صادق پور تمرینات منظم خود را به صورت فشرده در سالن فردوس شهرک توحید کهنه برگزار کرد و براساس قرعه کشی در گروه ۷ با تیم های لار و ناحیه یک شیراز همگروه شد.
در اولین دیدار نماینده بخش اوز در مقابل تیم لار به نتیجه تساوی دست یافت و در دومین بازی ۳ بر یک توانست تیم ناحیه یک شیراز را شکست دهد و به عنوان تیم اول گروه خود به مرحله بعد راه یابد.
در مرحله بعد تیم دبیرستان خاتم الانبیاء توانست در یک بازی زیبا و هماهنگ و با نتیجه ۳ بر ۰ تیم لامرد را شکست دهد تا به جمع ۸ تیم برتر صعود کند.
در این مرحله با کم تجربگی بازیکنان نماینده بخش اوز در وقت معمول به نتیجه تساوی ۴ بر ۴ در مقابل تیم فسا دست یافتند و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شدند و در عین شایستگی از گردونه رقابت ها حذف شدند.
در نهایت تیم مرودشت با غلبه بر تیم فسا به مقام قهرمانی رسید و تیم ناحیه یک شیراز به مقام سوم دست یافت و تیم دبیرستان خاتم الانبیاء شهرک کهنه نماینده بخش اوز از طرف مسئولین برگزاری به عنوان تیم اخلاق و انجام بازی جوانمردانه شناخته شد و جام و لوح تقدیر اهدا گردید.

بازیکنان و کادرفنی تیم دبیرستان خاتم الانبیاء شهرک کهنه نماینده بخش اوز:
سرپرستان: محمدشریف حاتمی،عبداله غربی و علی اصغر مبارکی
مربیان: عارف حاجی پور و سعید صادق پور
بازیکنان: عبدالواحد واحدی( کاپیتان)، سهیل تمیز، محمدعلی وطن خواه، محمد شجاعی، عبدالرحمن اکبری، فواد رهنورد، مهرداد خادمی ، حمید حاتمی، فرشاد محمدی و علی خرم روز

+ نوشته شده در  سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:17  توسط مرتضی اسماعیلی | 

آئین گرامیداشت نیم قرن فعالیت کتابخانه عمومی اندیشه اوز چهارشنبه ۱۶ اسفند ساعت ۱۹:۳۰ در سالن پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور اوز برگزار می شود.
به گزارش  فوزیه زارع مسئول  کتابخانه عمومی اندیشه اوز این آئین با حضور دکتر منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی و مسئولین استان و شهرستان برگزار می گردد که شامل  سخنرانی مسئولین استان، شهرستان، بخش، نمایندگان خیرین و برنامه های متنوع می باشد.
زارع با دعوت از کلیه شهروندان برای شرکت دراین مراسم گفت: این مراسم در راستای معرفی خدماتی که در راستای کتابخوانی که در ۵۰ سال اخیر انجام شده برگزار می شود.

+ نوشته شده در  دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت 11:13  توسط مرتضی اسماعیلی | 

لارستان بزرگ ؛ از جمله مناطق منحصر بفرد اقلیمی است که گونه های نایاب جانوران و حیوانات را در مناطق حفاظت شده خویش جای داده است . این گونه ها عبارتند از : پرندگان، خزندگان، فلامینگو، کل و بز، گربه وحشی، قوچ و میش که در میان آنها قوچ لارستانی در منطقه حفاظت شده هرمود از شهرت جهانی برخوردار است .

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی/ دومین نمایشگاه عکس حیات وحش لارستان به همت دو تن از هنرمندان عکاس و تصویر بردار شهرستان به نام های احسان فرنام و عدنان دلخسته از تاریخ ۱۲ الی ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۶ در نگارخانه سبز خانه فرهنگ لار دایر می گردد.

علاقه مندان به حرفه ی عکاسی و همچنین حیات وحش لارستان می توانند در تاریخ مذکور از ساعت ۱۸ الی ۲۱ از نمایشگاه بازدید نمایند .

+ نوشته شده در  شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:17  توسط مرتضی اسماعیلی | 

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی آغاز زندگی مشترک آقای سالم ملک پور فرزند منصور را خدمت ایشان و خانواده محترم شان ( شفیعی ) تبریک عرض نموده، از بارگاه حضرت باریتعالی زندگی شیرین و بادوام را برای این زوج جوان آرزومند است .

+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:16  توسط مرتضی اسماعیلی | 

تیم  فوتسال خاتم الانبیاء شهرک کهنه با درخشش  در مسابقات استانی ،  تیم اول گروه خود شد.

عارف حاجی پور : مسابقات فوتسال در سطح استان فارس بین مدارس متوسطه دوره دوم پسران در امسال با شرکت ۲۶ تیم به میزبانی شهر شیراز در حال برگزاری می باشد.


این مسابقات در قالب ۲ گروه ۴ تیمی و ۶ گروه ۳ تیمی و با برگزاری ۳۰ بازی مرحله اول به پایان رسید و ۱۶ تیم صعود کننده مشخص شدند.
تیم خاتم الانبیاء شهرک کهنه نماینده بخش اوز براساس قرعه کشی در گروه ۷ با تیم های لار و ناحیه یک شیراز همگروه شد.
نماینده بخش اوز در اولین بازی خود در مقابل تیم لار نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت. تک گل تیم نماینده اوز توسط محمدعلی وطن خواه به ثمر رسید.
این تیم در دومین بازی با ارائه نمایشی دلچسب توانست ۳ بر ۱ تیم ناحیه یک شیراز را شکست دهد. گلزتان تیم حمید حاتمی و محمد شجاعی و فواد رهنورد بودند.


در دیگر مسابقه این گروه تیم ناحیه یک شیراز توانست ۳ بر ۲ تیم لار را شکست دهد.
بدین ترتیب نماینده بخش اوز توانست با کسب ۴ امتیاز به عنوان تیم اول گروه خود جواز حضور در مرحله بعد را بدست بیاورد.


در مرحله حذفی تیم خاتم الانبیاء شهرک کهنه(اوز) در ساعت ۱۷ امروز در سالن پوریای ولی شیراز به مصاف تیم لامرد می رود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:15  توسط مرتضی اسماعیلی | 


وی در سال ۹۴ از دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز فارغ‌التحصیل می‌شود و بلافاصله پس از فراغت از تحصیل، در کشتارگاه نصر ققنوس اوز به‌عنوان مسئول فنی مشغول به خدمت می‌شود …

حکیم مهر: رئیس پست دامپزشکی اوز (واقع در استان فارس) «دکتر خیرالنساء نوروزی» دامپزشک بومی اوز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پیام اوز، وی خود را فرزند عبدالعزیز نوروزی معرفی می‌کند که از سال ۱۳۸۸ تحصیل خود را در رشتۀ دامپزشکی دانشگاه شیراز آغاز می‌کند و در سال ۱۳۹۴ فارغ‌التحصیل می‌شود. بلافاصله پس از فراغت از تحصیل در کشتارگاه نصر ققنوس اوز به‌عنوان مسئول فنی مشغول به خدمت می‌شود. از دی‌ماه ۹۶ نیز محل کار خود را از بخش خصوصی به بخش دولتی منتقل می‌کند و به‌عنوان رئیس دامپزشکی بخش اوز مشغول به خدمت می‌شود. بخشی از گفت‌وگو با دکتر نوروزی را با هم مرور می‌کنیم.

خانم دکتر، تحصیلات شما قبل از دانشگاه کجا بوده است؟

ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در اوز مشغول به تحصیل بودم. سال ۸۶ که برای اولین بار انتخاب رشته به‌صورت مجازی بود، در کنکور شرکت کردم، اما اشتباه انتخاب رشته کردم. پس از انصراف و دو سال محرومیت در کنکور، مجدداً در سال ۸۸ در کنکور شرکت کردم و در رشتۀ دامپزشکی دانشگاه شیراز پذیرفته شدم .

اگر مایل هستید، رتبۀ خود در کنکور را اعلام کنید .

رتبۀ من در کنکور ۱۴۰۰ و در زیرگروه یک، ۱۱۰۰ بوده است .

از رشتۀ دامپزشکی رضایت دارید؟

شاید ابتدا شناخت کافی از این رشته نداشتم، اما اکنون از انتخاب این رشته اصلاً پشیمان نیستم و اگر مجدداً به آن زمان برگردم، دوباره دامپزشکی را انتخاب می‌کنم. همراهی استادان، همکلاسی‌ها و هم‌اتاقی‌هایم از دلایل این رضایت است .

در بخش اوز در دامپزشکی چند نفر مشغول به خدمت هستند؟

من به‌عنوان سرپرست پست دامپزشکی اوز، و آقای دکتر قربانی ناظر دولتی کشتارگاه ققنوس هستند. دکتر نیلی و ایزدپناه هم در بخش خصوصی مشغول به کار هستند. آقای اکبری نیز واکسیناتور بخش دولتی و آقای کریمی واکسیناتور بخش خصوصی هستند .

به‌عنوان رئیس پست دامپزشکی اوز، چه اقداماتی در این پست انجام می‌دهید؟

پس از اشتغال به کار در کشتارگاه ققنوس اوز، قرار بود در بخش خصوصی مطب بزنم تا این‌که با هماهنگی دامپزشکی استان و شهرستان قرار شد در بخش دولتی مشغول به خدمت شوم. در این پست نظارت بر کشتارگاه دام، نظارت بر مواد غذایی پروتئینی طیور و دام، تشخیص و درمان در حیطۀ دامپزشکی را بر عهده دارم، همچنین اجرای طرح واکسیناسیون، که با یاری همکارم آقای اکبری، در این مدت بالغ بر ۲۰ هزار دام واکسیناسیون دولتی رایگان اجرا شده است. ایشان با وجود اینکه بومی نیستند، دلسوزانه مسئولیتی را که قبول کردند به خوبی انجام می‌دهند .

از کار در این پست راضی هستید؟

بر اساس قرارداد با ادارۀ کل، در این پست مشغول به کار شدم. اگر بخواهم مقایسه کنم، نسبت به کار در بخش خصوصی حقوقم نصف شده است. گرچه اینجا مسئولیت بیشتر است شخصاً کارهای متنوع را دوست دارم و بر کارهای روتین ترجیح می‌دهم. اگر شرایط و امکانات برای کار و خدمت فراهم شود، از کار در بخش دولتی راضی‌ام .

چه شرایط و امکاناتی باید تأمین شود؟

ساختمانی که مشترکاً برای دامپزشکی و جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده، محل مناسب و امنی نیست. امکاناتی مانند تلفن و اینترنت وجود ندارد. نظافتچی نداریم. پست دامپزشکی فاقد خودرو است و برای رفت‌وآمد در محل کار و کشتارگاه، ناچارم از اعضای خانواده کمک بگیرم. رفت‌وآمد به لار نیز با تاکسی انجام می‌شود و… (اخیراً تا پایان طرح واکسیناسیون، آقای فرخ امینا یکی از خیرین، یک دستگاه خودرو برای این امر اختصاص داده است. برای بازدید از سطح شهر نیز آقای فرخ‌پور از مرکز بهداشتی- درمانی همکاری می‌کنند). از نظر تجهیزات نیز در محدودیت قرار داریم. دستگاه jetprinter برای حک مُهر بازدید و تاریخ انقضا بر روی لاشۀ ‌گوشت، خودروِ سردخانه‌دار برای حمل گوشت به قصابی‌ها و… نداریم .

آیا برای تأمین امکانات پیگیری داشته‌اید؟

بله، با شورای شهر و آقای شهردار مذاکراتی شده است و شهرداری برای تأمین تجهیزات قول‌هایی داده‌ است. به خودم نیز گفتم باید توقعاتم را پایین بیاورم و انگیزه و انرژی‌ام را تا حدی که در توانم هست، صرف کارهای حرفه‌ای‌ام بکنم . آقای دکتر مهندس رئیس ادارۀ کل دامپزشکی استان شناخت خوبی دارند و من نیز از دامدارها انگیزه گرفته‌ام که به‌خوبی از این پست استقبال کرده‌اند. اگر مسئولین، عملکرد بخواهند باز خود می‌تواند موجب افزایش فعالیت‌ها بشود .آقای دکتر محجوب رئیس دامپزشکی لارستان نیز همکاری بسیار خوبی دارند .

از نظارت در کشتارگاه گفتید، در این مورد بیشتر توضیح می‌دهید؟

هر روز از ساعت ۵ صبح برای نظارت بر کشتارگاه می‌روم. من هم برخی موارد را از قصاب‌ها یاد می‌گیرم و سعی کرده‌ام تعامل خوبی با آنان داشته باشم تا متوجه شوند سخت‌گیری مطرح نیست، بلکه هدف همگی کمک به‌ سلامت جامعه است . برخی بیماری‌ها مانند کیست هیداتیک وجود دارد که می‌تواند از حیوان به انسان منتقل و موجب ضایعاتی در مغز انسان و حتی مرگ وی شود. به‌مرور باید آموزش داده شود و این فرهنگ جا بیفتد .

یکی از اهداف، رعایت حقوق شهروندی است. باید بیماری‌های مشترک انسان و دام معرفی شوند. خصوصیات مواد پروتئینیِ دامی و طیور سالم اطلاع‌رسانی و دوره‌های آموزشی حضوری و توزیع بروشورها انجام شود .

مدت‌زمانی که لاشۀ حیوانات را می‌توان در قصابی‌ها فروخت، چند روز است؟

اگر تجهیزات، مُهر تاریخِ ذبح و انقضا بر روی لاشۀ حیوانات فراهم شود، مشخص است. لاشۀ ‌گوشت گوسفند و بز تا ۳ روز و گاو تا ۵ روز اگر در یخچال باشد، اجازۀ فروش دارند .

آیا بازدید از گاوداری‌ها نیز انجام می‌شود؟

بازدیدها در این باره محدود بوده که به‌خصوص پس از مسئلۀ تب برفکی گسترده‌تر شده است .

از باشگاه‌های اسب‌سواری نیز بازدید می‌شود؟

خیر، تاکنون شرایط برای این بازدید فراهم نشده، اما جزء حیطۀ کاری هست .

آیا برای اِعمال قانون اختیاراتی تفویض شده است؟

همان‌طور که گفتم، مایل هستم از طریق افزایش آگاهی به قصابان و مردم اقدام‌های لازم صورت گیرد. اجرای حجم زیادی از تغییرات امکان‌پذیر نیست، باید کم‌کم به سمت کشتار در کشتارگاه صنعتی برویم .

کشتارگاه صنعتی چه‌قدر به بهداشت و سلامت کمک می‌کند؟

در این کشتارگاه علاوه بر فضای بهداشتی و استاندارد، تجهیزات مناسب نیز وجود دارد و هر جا احداث شود، باید استقبال کرد .

علی‌رغم تعمیراتی که در کشتارگاه اوز صورت گرفته، فضا استاندارد نیست و برای حمل گوشت از کشتارگاه نیز استانداردها رعایت نمی‌شود؟ در این باره چه اقدامی عملی است؟

آموزش و تعامل برای رعایت اصول بهداشتی از یک‌سو و رعایت مواردی مانند استفاده از پلاستیک در خودروهای حمل گوشت کمک می‌کند. شهرداری اوز قول همکاری برای خرید خودر حمل گوشت، jetprinter برای ثبت زمان کشتار و سایر اطلاعات روی لاشه را داده است .

برنامه‌ای برای ادامۀ تحصیل دارید؟

به تخصص داخلی علاقه‌مندم، اما استادان اعتقاد داشتند بهتر است مدتی کار کنم، سپس برای تخصص اقدام کنم .

دامپزشکی چه تخصص‌هایی دارد؟

تخصص‌های داخلی، جراحی، رادیولوژی، سونوگرافی، تغذیه، مامایی و… دارد . در شهرهای بزرگ برای متخصصین، دست بازتر است، اما در شهرهای کوچک دامپزشکی عمومی کارآیی بیشتری دارد. حیوانات خانگی دارای شناسنامه، واکسیناسیون، داروهای ضد انگل و… هستند. در تهران و شهرهای بزرگ مدارس و پانسیون حیوانات خانگی وجود دارد. هزینۀ بستری این حیوانات در بیمارستان‌ها نیز بسیار بالاست. در پانسیون‌ها حیوانات به‌ویژه سگ‌ها آموزش داده می‌شوند که معمولاً از دوماهگی به بعد است و هزینۀ بالایی برای این کلاس‌های آموزشی اخذ می‌شود .

گفت‌وگوی ما با خانم دکتر نوروزی به درازا کشید و شاید همۀ آن‌ها قابل‌انتقال نبود، اما آنچه باید بیشتر به آن اندیشید، این است که ایشان به‌عنوان دامپزشک بومی، با پایین آوردن سطح توقعات در تلاش است که به هر طریق شده این پست تازه‌تأسیس در اوز را سرپا و فعال نگه دارد. همۀ ما، چه مسئولین و چه شهروندان که به‌دنبال گسترش فضاهای اداری و ارتقا هستیم، نباید نسبت به این امور بی‌تفاوت باشیم. شاید همه مانند خانم دکتر نوروزی کم‌توقع، مسئولیت‌پذیر و متعهد نباشند، آن‌وقت تکلیف ما برای ابقای ادارات تازه‌تأسیس و استقرار ادارات جدید چه می‌شود؟ !

+ نوشته شده در  دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:13  توسط مرتضی اسماعیلی | 
تیم فوتسال متوسطه دوره دوم خاتم الانبیاء شهرک کهنه پس از کسب قهرمانی در بین مدارس بخش اوز ، مجوز حضور و شرکت در مسابقات استانی را گرفت و در وقت و فاصله ای بسیار اندک تمرینات خود را به صورت فشرده در سالن فردوس شهرک کهنه انجام داد.

تعداد ۲۰ بازیکن برای حضور در این تیم از طرف مربیان فراخوانده شدند که پس از بررسی ها تعداد ۱۰ بازیکن نهایی معرفی شدند.

تیم ها جهت تقویت براساس مقررات مسابقات می توانست از حداکثر ۶ بازیکن کمکی استفاده کنند و تیم خاتم الانبیاء از ۲ بازیکن کمکی بهره می گیرد.

این تیم برای آمادگی هر چه بیشتر و هماهنگی بین بازیکنان اقدام به برگزاری یک مسابقه با تیم منتخب گراش در این شهر کرد   و همچنین یک دیدار تدارکاتی با تیم متوسطه اول محمودزاده اوز قهرمان مدارس بخش اوز ، مسابقه تدرکاتی با تیم جوانان کوره، بزرگسالان روستای کهنه و بزرگسالان کوره از دیگر مسابقات تدارکاتی این تیم بود.

در آخرین جلسه تمرینی نکات و تاکتیک های فوتسال به صورت فیلم و همچنین آخرین قوانین فوتسال برای بازیکنان نمایش داده شد.

بازیکنان این تیم جهت اعزام به شیراز ، امروز ساعت ۲ ظهر به همراه سرپرست و مربی خود حرکت خواهند کرد.

منتظر گزارشات و اخبار این مسابقات درسایت مربوطی باشید.

+ نوشته شده در  یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:12  توسط مرتضی اسماعیلی | 
مسابقات فوتسال دهه فجر اوز که با حضور ۱۰ تیم از منطقه آغاز شد، با قهرمانی تیم امید اوز پایان یافت.

قرار بود ساعت ۲۰ مسابقه فینال بین دو تیم فوتسال امید اوز و رحیمی لار در سالن سرپوشیده میر احمدی برگزارشد اما علیرغم حضور تیم امید در میدان، تیم رحیمی لار به دلیل اعتراض به  اخراج یکی از بازیکنان در مسابقه با گراش جوان، در میدان حاضر نشد. پیگیری های مسئولین هیئت فوتبال و برگزار کنندگان مسابقات نیز راه به جایی نبرد تا این که پس از گذشت ۳۰ دقیقه بازی ۳ بر صفر به نفع تیم امید اوز اعلام شد.

در این دوره از مسابقات تیم فوتسال شهیدجعفریان کهنه با ۶ امتیز از مرحله اول صعود کرد و به جمع ۶ تیم برتر را یافت اما در این مرحله با ۲ باخت متوالی در مقابل رحیم لار و گلار از گردونه رقابت ها کنار رفت.

مراسم پایانی  با حضور بخشدار، عسکری نائب رئیس شورای شهر، رئیس آموزش و پرورش و معاون پرورشی و آموزشی، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و جمعی از مسئولین و علاقه مندان فوتسال برگزار شد. سید یوسف حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان اوز با تشکر از هیئت فوتبال و دست اندرکاران برگزاری مسابقات اعلام کرد از بین ۱۰ تیم شرکت کننده در این دوره از مسابقات ۴ تیم امید اوز، رحیمی لار، گلار و گراش جوان به نیمه نهایی راه یافتند و دو تیم امید اوز و رحیمی لار با غلبه بر تیم های گلار و گراش جوان به دیدار پایانی راه یافتند.

حسینی تیم سپاه را تیم اخلاق این دوره از مسابقات اعلام کرد. مسعود آستانه از امید اوز به عنوان بهترین بازیکن و محمد ملاحت با ۱۰ گل زده از امید اوز آقای گل مسابقات شدند. از بهادر بخشی زاده داور ملی و خالد پاداش نیز تقدیر شد.

علاوه بر اهدای جام قهرمانی به تیم امید اوز به هریک از بازیکنان تیم از سوی عبدالرحیم بلوکی حامی این تیم مدال قهرمانی نیز اهدا شد.

برگرفته از سایت اوزامروز

+ نوشته شده در  یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:11  توسط مرتضی اسماعیلی | 
به گزارش انجمن‌نو اندیشان اوز امروز صبح ۶ اسفند ماه ۹۶  برنامه انتخاب و تجلیل از کشاورزان و آبخیزداران نمونه استان فارس در تالار سعدی شیراز باحضور مهندس تبادار (استاندار فارس)، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل جهاد کشاورزی استان  فارس و مسؤلین کشوری و استانی برگزار شد.


در این سمینار مهندس سعید شریفی به عنوان بهترین نمونه بذر و درختکاری در راستای تثبیت شن و بیابانزدایی، هاشم سلیمی آبخیزدار و نماینده خیرین، امین سعیدی نماینده خیر و کامبیز قائدی واحد نمونه مرغ تخمگذار بالیکا انتخاب شدند.

+ نوشته شده در  یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:10  توسط مرتضی اسماعیلی | 

+ نوشته شده در  یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:9  توسط مرتضی اسماعیلی | 

سرزمین ایران غنی از ادبیات و در دل خود شاعران و نویسندگانی را دارد که نه تنها برای ایران بلکه اسطوره ای جهانی هستند.
این جشنواره که با شاهنامه خوانی و نقالی و به پاس داشت زبان فارسی و آشنایی با حکیم فردوسی برگزار گردید ، از پایه پیش دبستانی تا پایه سوم ابتدایی انجام شد.
به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، این نشست ابتدا با هدف رفع اشکال و آشنایی در پژوهش سرای دانش آموزی برگزار گردید و پس از آن دانش آموزان شهر و روستا در جلسه داوری شرکت کردند و براساس رعایت اصول شاهنامه خوانی و تکنیک هایی که داوران در اولین نشست شاهنامه خوانی بر آن تاکید داشتند انتخاب شدند.
فروغ هاشمی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز در گفتگو با مربوطی گفت : خوشحالیم که شرکت کنندگان روستا از شهر بیشتر بود و این نشان از توجه زیاد مسئولین و مربیان و خانواده های آنها بود که توجه به مقوله کتابخوانی و ادبیات را در کنار آموزش اهمیت داده بودند.این جشنواره در آغاز کار از پیش دبستانی تا پایه سوم برگزار شد و در مراحل بعد برای پایه های دیگر برگزار خواهد شد و ان شاالله بتوانیم تا مرحله ایی پیش برویم که خانواده ها هم در رقابت شرکت کنند و از اهمیت و جایگاه ادبیات گفت و از اینکه پتانسیل های خیلی خوبی در منطقه هستند که باید استعدادها را شناسایی و آنها را در جهت علاقمندی هدایت کنیم.
و در پایان از همراهی آموزش و پرورش و پژوهش سرای دانش آموزی خصوصا ایراندخت صدیقی مدیریت کوشا و توانمند پژوهش سرا که برنامه های بسیار خوبی را برای دانش آموزان در دستور کار دارند و از انجمن ادبی تائب و داورانی که در دو نوبت همراهی کرده بودند و درباره ادبیات و خصوصا شاهنامه و شیوه درست خوانی و رفع اشکال با حوصله بچه ها را همراهی کردند صمیمانه تشکر کرد.

داوران :
مهراب احمدی
عبدالله وحدانی
میرهاشم ریاحی

بودند و برگزیدگان نیز به ترتیب
پیش دبستانی:
انفرادی:
رتبه اول: الما امینی از آموزشگاه کرانی

رتبه دوم: غزل بیضایی از آموزشگاه سعادت

رتبه سوم مشترکا: داریوش رفیعی و نادیا رحمان نژاد از آموزشگاه سعادت

گروهی:
رتبه برتر: موسسه خلاقیت

پایه اول:
انفرادی:
رتبه اول مشترکاّ : رمیصا زمانی از آموزشگاه آفرینش و حمیرا فدایی از سعدی هود

رتبه دوم مشترکا: آوا حاجی و دیانا شفاهی از آموزشگاه افرینش

رتبه سوم: ستایش حسینی از آموزشگاه کوثر کهنه
گروهی:
رتبه برتر: تانیا وحدانی، رمیصا پاداش، الما سروش از آموزشگاه آفرینش

پایه دوم:
انفرادی:
رتبه اول: بهار محمدی از آموزشگاه کفایت رحیمی بیدشهر

رتبه دوم :نگار مختاری از آموزشگاه احمدی کوره

رتبه سوم مشترکا: مهرسا کمالی از آموزشگاه کرانی و رها رشیدی از آموزشگاه احمدی کوره

گروهی:
رتبه برتر: دانش آموزان کوثر کهنه

پایه سوم:
انفرادی:
رتبه اول : شیدا زبیری از سعدی هود

رتبه دوم مشترکا: ملینا خوانساری از آموزشگاه کرانی، احمد هاشمی از آموزشگاه هاشمی گلار، ستایش درمان از عبداللهی بیدشهر

رتبه سوم: هلما فتحی از آموزشگاه عبداللهی بیدشهر

رتبه برتر افتخاری پایه دوم: محمدرضا دره خیل از آموزشگاه شاکری

گروهی دانش آموزان کوثر کهنه : رمیصا محمودی و سارا جمشیدی

آریسا زمانی ۴ساله از مهد کودک کرانی هم کوچکترین شرکت کننده بود.

+ نوشته شده در  یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ساعت 2:7  توسط مرتضی اسماعیلی | 

“دانشجویان پزشکی کهنه ای در مجارستان در مسجد و حلقه های قرآنی”

حدودا ده جوان مشتاق و بااستعداد کهنه ای هم اکنون در کشور مجارستان و کشورهای همجوار مشغول به تحصیل هستند. سه نفر از این دانشجویان در شهر سِـگِد  چهارمین شهر بزرگ مجارستان که در مرکز شهرستان چونگارد و مرکز ناحیه جنوب شرقی مجارستان واقع شده است مشغول به تحصیل هستند.

این شهر جزو مهمترین شهرهای توریستی مجارستان است که هر ساله مسافران زیادی برای بازدید به آن سفر می کنند.یکی از مهمترین دانشگاه های مجارستان، دانشگاه علوم پزشکی سگد دراین شهر واقع شده است.

   

دانشجویان رشته پزشکی علاوه بر تحصیل در شهر سِـگِد مشغول عبادت و تلاوت قرآن در حلقه ها در یک مسجد می شوند. این دانشجویان ابتدا از یک زیر زمین کوچک برای این منظور استفاده می نمودند. به دلیل کوچک بودن این مکان، دانشجویان با کمک های مالی خود و همچنین کمک های خیرخواهانه ی کهنه ایهای شاغل و مقیم  کشور کویت، مکان بزرگتر با امکانات مناسب تری را اجاره می نمایند. در این مکان نمازهای جماعت پنج وعده، نماز جمعه، حلقه های قرآنی و جلسات دینی برگزار می گردد.

 با تشکر از آقای محمد رحیمی دانشجوی سال دوم پزشکی

           بخاطر ارسال گزارش و تصاویر

+ نوشته شده در  چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت 2:5  توسط مرتضی اسماعیلی | 

” بازگشت همه به سوی خداست. “

پایگاه اطلاع رسانی مربوطی درگذشت جعفر جلیلی را خدمت فرزندان و بستگان مرحوم تسلیت عرض نموده، از بارگاه ایزد منان برای مرحوم علو درجات و بخشش و برای بازماندگان تسلای خاطر مسئلت دارد . روحش شاد.

+ نوشته شده در  یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ساعت 1:36  توسط مرتضی اسماعیلی | 

” مَن لَم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ”

بدینوسیله از کلیه اقوام، همولایتی های محترم در روستاهای کهنه، شهرک و شهرهای اوز، بندرعباس، قشم، درگهان، شیراز، کویت، دبی و تمامی بزرگوارانی که با شرکت در مراسم تشییع جنازه، تدفین و مراسم ختم مرحومه والده محمدشریف فیروزی شرکت نموده و باعث تسلی و تسکین قلب مان گردیدند تشکر و قدردانی می‏ نماییم. همچنین از کلیه بزرگوارانی که از طریق تماس تلفنی، ارسال پیام به صورت خصوصی یا در قسمت نظرات پایگاه اطلاع رسانی مربوطی و گروه بزرگ اجتماعی چی فلی در فضای مجازی با خانواده های فیروزی  و رحیمی  و سایر بستگان ابراز همدردی نمودند تشکر و قدردانی می‌گردد.

با تقدیم‌احترام‌ ، عیسی  رحیمی

+ نوشته شده در  شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ساعت 1:34  توسط مرتضی اسماعیلی | 

هَمیش جُهویَش

با صدای مهران حاجی پور

 http://www.marbooti.com/1396/10/29/4237/

+ نوشته شده در  جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ساعت 23:30  توسط مرتضی اسماعیلی | 

آهنگ براسه با صدای آرش امیدوار

تنظیم : فتاح فتحی

طراحی کاور : علی نیامبارک

 http://www.marbooti.com/1396/10/29/

 

+ نوشته شده در  جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ساعت 23:28  توسط مرتضی اسماعیلی | 

” نفس های آخر مقاومت حمام بافت قدیم روستای کهنه “

آثار باستانی و بناهای تاریخی هر مکانی پیشینه و تاریخ آنجا به حساب می‌آید که این آثار دارای ارزش و اهمیت فراوانی هستند و هر شخصی موظف است برای حفظ این یاد بود نیاکان خود تلاش‌ بسیاری انجام دهد.

حمام تاریخی روستای کهنه یکی از بی نظیرترین و باارزش ترین بناهای یاد بود اجداد ماست. این اثر گرانبها دیگر نای سرپا ایستادن را ندارد. دارد فرو می ریزد. بخشی از دیوار ضلع غربی آن در اثر ترکیدگی لوله و رفتن آب به زیر این دیوار، نشست کرده و از سقف آن جدا شده است.

  

 با توجه به مطالب مندرج در سایت مربوطی و پیگیریهای کمیته عمران روستای کهنه و دوستداران میراث فرهنگی، بازدیدهای متعددی از سوی گروه ها، نهادها و انجمن های عکاسی متعددی از این آثار انجام گرفته و همگان بر این باورند که ساختمان و طراحی  این حمام در جنوب و حتی در کل کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

آن طور که شواهد حاکی است گویا حفظ بناهای تاریخی در ایران از اهمیت خیلی زیادی برخوردار نیست و متاسفانه برخی از آثار تاریخی که در روستاها و شهرهای مختلف کشور وجود دارد با بی توجهی و یا کم توجهی آشکاری از سوی مردم و مسئولان مواجه شده است، بطوریکه برای نگهداری از این آثار ملی کمترین بودجه در نظر گرفته شده که اغلب آن هم بدون کارشناسی دقیق به هدر می‌رود و در حوزه‌ی کاری خود هزینه نمی‌شود.

اکنون که به این زودی و به این سادگی، امیدی به بودجه هایی برای مرمت این حمام از جایی غیر از روستا وجود ندارد، پس چه بهتر که هر چه زودتر تا دیر نشده بار دیگر دست های همت را بالا ببریم و نگذاریم این بنای باارزش فرو بریزد. اگر فرو ریخت جز حسرت و افسوس چیزی برجا نمی ماند همچنانکه تعدادی از روستاهای همجوار در حسرت خراب شدن حمام هایشان تاسف می خورند.

این بنا یاد بود اجداد ماست. امانتی است که به ما سپرده اند تا از آن محافظت کنیم، تا برای آیندگان نگه داریم. نسل ما دو مسیولیت سنگین در قبال آثار تاریخی و باستانی بر عهده دارد و باید پاسخگو باشد : پاسخ به اجداد مان در حفظ و نگهداری این امانت و پاسخ به فرزندان مان در سالم تحویل دادن این آثار به آنها. امید است با همت شما، شرمنده نسل های آینده نباشیم.

دهیاری، شورای اسلامی، کمیته عمران، دوستداران میراث فرهنگی و پایگاه اطلاع رسانی مربوطی آماده دریافت کمک های نقدی جهت بازسازی این حمام می باشد.

+ نوشته شده در  جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ساعت 23:26  توسط مرتضی اسماعیلی | 
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
پایگاه اطلاع رسانی مربوطی ( کهنه اوز ) از شهریور 1386 کار خود را آغاز کرد و تا کنون با همکاری بی وقفه نویسندگان خود به فعالیت ادامه داده است.در این پایگاه خبری اخبار روستای کهنه , شهرک توحید , اوز و سایر روستاهای  شهرستان  اوز , شهرستان لارستان و حومه را پوشش خبری می دهد.اخبار و مطالب خود برای درج در این پایگاه خبری می توانید از طریق شماره های واتس آپ درج شده و یا از طریق ایمیل ارسال نمایید.ممنون از همراهی شما بازدیدکنندگان عزیز


نشانی ما در اینستاگرام :
@marbootii

کانال پایگاه اطلاع رسانی مربوطی در تلگرام :

https://telegram.me/marbooti



***********************

نویسندگان:

مصطفی رضایی :

mostafa_rezaea@yahoo.com

___×××___

مرتضی اسماعیلی


___×××___

عارف حاجی پور :

aref_hajipor@yahoo.com

___×××___

شماره واتس آپ ما  (whatsapp ) :


مصطفی رضایی     ۰۹۳۷۳۷۴۵۰۱۱


عارف حاجی پور   ۰۹۳۷۰۸۷۴۹۲۲

------------------------------------

کانال ارتباطی ما در تلگرام :

https://telegram.me/marbooti


نوشته های پیشین
خرداد ۱۴۰۵
اسفند ۱۴۰۴
بهمن ۱۴۰۴
دی ۱۴۰۴
آذر ۱۴۰۴
آبان ۱۴۰۴
مهر ۱۴۰۴
شهریور ۱۴۰۴
مرداد ۱۴۰۴
تیر ۱۴۰۴
خرداد ۱۴۰۴
اردیبهشت ۱۴۰۴
فروردین ۱۴۰۴
اسفند ۱۴۰۳
بهمن ۱۴۰۳
دی ۱۴۰۳
آذر ۱۴۰۳
آبان ۱۴۰۳
مهر ۱۴۰۳
شهریور ۱۴۰۳
مرداد ۱۴۰۳
تیر ۱۴۰۳
خرداد ۱۴۰۳
اردیبهشت ۱۴۰۳
فروردین ۱۴۰۳
اسفند ۱۴۰۲
بهمن ۱۴۰۲
دی ۱۴۰۲
آذر ۱۴۰۲
آبان ۱۴۰۲
مهر ۱۴۰۲
شهریور ۱۴۰۲
مرداد ۱۴۰۲
تیر ۱۴۰۲
خرداد ۱۴۰۲
اردیبهشت ۱۴۰۲
آرشيو
آرشیو موضوعی
کهنه اوز
شهرک توحید کهنه
آثار باستانی کهنه اوز
چهره های ماندگار روستای کهنه
مُشُنُفتِ(شنیده ایم)
آلبوم های قدیمی
رمضان در کهنه اوز
خاطرات فوتبال روستای کهنه
با دانشجویان کهنه ای خارج از کشور
تسلیت
تبریک
با روستاهاي ايران
واجارکه
بدون شرح
چهره های فرهیخته لارستان
ورزشی
مراکز آموزشی و مساجد کهنه
دانشجویان و فرهیختگان کهنه
درمانگاه کهنه
دهیاری کهنه
آگهی
بانک صادرات کهنه
عکس هفته
با روستاهای بخش اوز و لارستان
نویسندگان
مرتضی اسماعیلی
مصطفی رضایی
عارف حاجی پور
پیوندها
پیام دانش
پسین اوز
گپ و لپ (  عنایت اله نامور )
اوز امروز
گریشنا
شهرداری اوز
دانشگاه پیام نور اوز
دانشگاه پیام نور اوز(بخش اموزش)
پایگاه خبری تحلیلی صحبت لارستان
آفتاب لارستان
میلاد لارستان
پایگاه خبری تحلیلی خور
کمیته دانش پژوهان خور
لارستان کهن
فداغ نیوز
گراش انقلابی
گراش نیوز
پندری(رسانه مردم گراش)
شهرداری گراش
شهرداری لطیفی
موزه مردم شناسی اوز
بستک نیوز
آخرین خبر استان فارس
استاندای فارس
هواشناسی فارس
هیئت فوتبال فارس
ورزش 3
باشگاه خبرنگاران جوان
دانلود رایگان نرم افزار
پایگاه خبری فیشور (پشور)
آپارات
بیتونه
فارس نیوز
پزشک آنلاین
خبرگزاری ایسنا
تلوبیون
دیوار
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM